شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: قرآن سفره ی گسترده ی خداوند متعال است که هر انسانی می تواند به سهم خود از این سفره بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان آموزش و پرورش بجنورد، اظهار داشت: از عمده دلایلی که باعث لغزش نوجوانان و جوانان می شود، وصل نشدن به سفره پر برکت قرآن است و اگر این امر در خانواده و جامعه نهادیه شود، بسیاری از ریزش ها و لغزش ها در جامعه کاسته می شود.

وی افزود: هدایت دانش آموزان به سمت مفاهیم بلند آیات قرآن و سرمایه گذاری نمودن برای این امر یک امر ضروری است و اگر لذت تلاوت و تدبر در قرآن به دانش آموزان چشانده شود، لذت های مادی و دنیوی که در دنیای امروز توسط دشمنان در حال گسترش است دیگر برای آنها شیرینی نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش باید بکوشد تا فضای قرآنی ، فضای غالب در مدارس باشد و اگر اینگونه شود زحمت مسئولان فرهنگی و مربیان کمتر می شود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: قرآن غنی ساز معنویت است و اگر روحیه دانش آموزان با انس با قرآن غنی سازی شود، می توان به کمال دانش آموزان در همه زمینه ها امیدوار بود.

 وی تاکید کرد: جلسات عمومی قرآن برای دانش آموزان باعث ایجاد انگیزه و رغبت آنها برای گام نهادن در مسیر تلاوت ، حفظ و تدبر در ایات قرآن می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha