جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برنده شدن تیم دختران مسلمان در مسابقات رباتیک لس آنجلس

حوزه/ تیم ۸ نفره رباتیک دانش آموزان دختر مسلمان ، برنده لیگ اول لگو رقابت‌های رباتیک لس آنجلس شدند و این نخستین باری است که یک گروه تماما متشکل از دختران مسلمان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam.net، تیم رباتیک دانش آموزان دختر مسلمان آمریکایی در لس آنجلس، برنده لیگ اول لگو رقابت‌های رباتیک شدند و به بهترین شیوه با کلیشه‌های ضداسلامی و ضدحجاب در جامعه آمریکا مبارزه کردند. این نخستین باری است که یک گروه تماما متشکل از دختران مسلمان در این مسابقات حضور پیدا می‌کند.

مسابقات رباتیک دانش آموزی به گروه‌های سنی 9 تا 14 سال تعلق داشته و دانش آموزان با کمک علوم و ریاضیات، کار گروهی و روش حل مسائل، پا جای دانشمندان می‌گذارند.

تیم 8 نفره دختران مسلمان از طریق اینترنت، اقدام به جمع آوری کمک مالی لازم برای تجهیزات و وسایل، لباس و هزینه ثبت نام در این رقابت‌ها نمودند..

زینب سید در این باره گفت: ما سعی داریم از طریق برنامه رباتیک در جامعه  تغییر ایجاد کنیم والان زمان آن رسیده که تصویر درست و بهتری از مسلمانان ارائه دهیم.

زینب افزود: من می‌خواستم نشان بدهم که دختران مسلمان می‌توانند زنانی نیرومند، باهوش و موفق باشند و والدین و اجتماع از آن‌ها حمایت می‌کنند. قصد داریم از این طریق کانون توجه جامعه باشیم و آماده‌ایم تا پیش فرض‌های منفی را با این شیوه‌ها از اطراف‌مان بزداییم.

اعضای گروه می‌گویند که آنان اغلب احساس می‌کنند که نمایندگان نسل آینده مسلمانان هستند و بار این مسئولیت را بردوش می‌کشند.

سلما راشد دانش آموز 14 ساله دبیرستان دایموند بار در روز رقابت‌ها گفت: مردم بدی‌ها را به یاد داشته و خوبی‌ها را نیز به یاد خواهند داشت. به همین دلیل این وظیفه‌ ماست که همیشه بهترین رفتار را نشان دهیم.

سیندی مونوز، یکی از قضات رقابت‌ها، که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، پس از برنده اعلام کردن تیم دختران مسلمان گفت: به عنوان یک زن از پیروزی زنان، اقلیت‌ها و مسلمانانی که سعی داریم دیدگاه مردم جامعه را این گونه نسبت به خودشان تغییر دهند بسیار خرسندم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha