شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره آموزشی الازهر ویژه مبلغان اسلامی نیجریه

حوزه/ الازهر دوره هایی آموزشی برای تعدادی از ائمه جماعت نیجریه از استان های مختلف این کشور به ویژه مناطق تحت سلطه بوکوحرام برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن فارغ التحصیلان الازهر در راستای برنامه های خود برای تربیت مبلغان خارجی اعلام کرد دوره های آموزشی برای تعدادی از ائمه جماعت نیجریه از استان های مختلف این کشور به ویژه مناطق تحت سلطه بوکوحرام برگزار می کند تا گامی در راستای جلوگیری از افکار این گروه های تروریست و نظریات افراطی آنها برداشته باشد؛ چراکه این گروه ها به ثوابت و مبانی دینی و اعتقادات مسلمانان و بزرگان مسلمانان بی احترامی می کنند.

خالد عمران از مسئولان دارالافتاء و ناظر آموزشی این دوره گفت: این دوره ها از نتایج سفر احمد الطیب شیخ الازهر به نیجریه است و امسال دومین سالی است که الازهر با ائمه جماعت نیجریه تعامل می کند و همین تعامل و ارتباط تا کنون موجب شده برخی مشکلات علما و مبلغان حل شود و برای رویارویی با مشکلات و مسائل موجود و پاسخ گویی به پرسش ها آموزش ببینند.

این دوره شامل برپایی مجموعه ای از سخنرانی ها و آموزش مهارت های تبلیغ و مناظره و مجادله و دوره های تخصصی رایانه و استفاده از تکنولوژی در تبلیغ می باشد.

احمد عبدالمغیث حمزه از محققان علوم اسلامی الازهر و عضو انجمن فارغ التحصیلان الازهر گفت: گروه نیجریه ای 30 مبلغ از مؤسسات دینی و آموزشی و تبلیغی متعدد نیجریه هستند که در این دوره آگاهی ها و مهارت های علمی و تبلیغی آنها افزایش می یابد.

وی افزود: در این دوره دروسی همچون تفسیر آیات جهاد آموزش داده می شود و ما در این زمینه به بیان برداشت افراطیون و تروریست ها و همچنین برداشت الازهر از این آیات می پردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha