شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدعیان دروغین

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به به رسالت های سنگین مسلمانان و منتظران در عصر غیبت گفت: تمسک به ولایت مهمترین رسالت مسلمانان در عصر غیبت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: عصر غیبت امام عصر(عج) از دوران بسیار سخت و سنگین است، بر همین اساس برای نگهداری انسان ها از انحراف و جلوگیری از آسیب دیدن دینداری اشخاص، وظایف و رسالت های متعددی بر عهده منتظران و مسلمانان گذاشته شده که از طریق روایات ائمه اطهار (ع) برای مسلمانان تبیین گشته است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید فضای فکری و معنوی جامعه را پذیرای حکومت مهدوی کنند، افزود: انسان باید تلاش کند تا معرفت حقیقی نسبت به این امامان پیدا کرده و در بهره گیری از سیره و معارف والای ائمه اطهار (ع) کوشا باشد.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، گفت: خواندن دعا و قرآن، تمسک به سیره اهل بیت(ع) و پرداختن صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) از جمله تکالیف اعتقادی منتظران است.     

وی همچنین مبارزه با مدعیان دروغین مهدویت، پیروی از دستورات آن امام بزرگوار، دفاع از دین در برابر مهاجمان و تلاش برای آماده سازی زمینه ظهور از طریق اصلاح امور اجتماع با عمل به امر به معروف و نهی از منکر را نیز از دیگر ویژگی های منتظران امام زمان (عج) برشمرد.

حجت الاسلام مهرپویان با ذکر روایتی از رسول اکرم (ص) که فرمودند: کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مانند به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، گفت: شناخت و معرفت حقیقی  امام زمان (عج) از گمراهی در دین و ابطال عمل شخص مسلمان جلوگیری می کند و سبب تضمین حیات دنیوی و اخروی او می شود.      

وی همچنین به تلاش های بسیار رسانه های بیگانه برای خنثی کردن واقعیات مربوط به وجود امام زمان (عج) نیز اشاره کرد و افزود: آنها برای هجمه گسترده علیه حضرت مهدی موعود (عج) به وسیله شبکه های تلویزیونی و راه اندازی سایت های اینترنتی به طور مرتب علیه ایشان جوسازی می کنند، اما این امر رسالت سنگین تری را برعهده ما می گذارد که برای خنثی کردن این دسیسه ها ما باید فرزندان و نسل آینده خود را آموزش داده و آنها را نسبت به این توطئه دشمنان آگاه و هشیار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha