شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس جمعیت هلال احمر کشور

حوزه/ اقدامات بی رحمانه و غیر انسانی صورت گرفته به نام دین، سوء استفاده از اسلام و آموزه های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدحسین ضیائی فر عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برپایی چنین گردهمایی بزرگی مایه شعف و مباهات است و زمینه ساز استفاده از تبادل نظر علمای دین در زمینه حقوق بشری است.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز ما آکنده از بحران ها و مخاطراتی گشته که موجب آزردگی وجدان های بیدار شده است، تصریح کرد: وقایع جاری در منطقه و قضاوت هایی که در میدان های نبرد رخ می دهد، حکایت از چالش های انسانی، نوع دوستی و ترویج خشونت است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: استمرار رویکردهای خشونت آفرین ضربه جدی بر پیکره حقوق بشر و انسان است.

ضیائی فر تصریح کرد: امروز وجود تروریسم، جنگ ها و درگیری های مسلح که در تاریخ بی سابقه بوده، دل های انسانی را آکنده از رنج می سازد.

وی افزود: آنچه در یمن، عراق و سوریه می گذرد، نه تنها با هیچ منطق و سازگاری نیست که زمینه ساز آزردگی دل های همه انسان ها شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تصریح کرد: آنچه این قصه ها را غصه دارتر می کند، تکرار بی پایان حوادثی است که حتی یک نمونه آن برای دنیای امروز هم زیاد است.

ضیائی فر افزود: هدف قرار دادن امدادگران، پزشکان و نیروهای امدادی خبری تکراری در رسانه ها است و بیم آن می رود که به خبری تکراری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر انسان بی گناه، امدادگر و داوطلبان هلال احمر در کشورهای مختلف نباید خبری عادی تلقی شود و این اقدامات با هیچ آئینی سازگار نیست و با هیچ دلیل و منطقی توجیه نمی شود و از جانب هرگروهی باشد محکوم است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: اقدامات بی رحمانه و غیر انسانی صورت گرفته به نام دین، سوء استفاده از اسلام و آموزه های اسلامی است.

ضیائی فر تصریح کرد: اقدامات داعش و گروه های تکفیری نشان دادن اسلام ستیزی در جهان است، در حالی که اسلام به عنوان دین صلح و منطق از پیشتازان حقوق رعایت افراد، گیاهان و حیوانات در جنگ ها بوده است.

وی افزود: اسلام بر رعایت همه حقوق موجودات تاکید دارد و این بزرگ ترین ظلم به اسلام در این دوران می باشد که متاسفانه به دست متحجرین جاهل انجام می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تصریح کرد: رسالت جهان اسلام و علمای اسلام به مراتب سنگین تر از گذشته است  که به تبیین رویکردهای انسان دوستانه مبانی اسلامی در جنگ بپردازند.

ضیائی فر افزود: برگزاری دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی در شهر مقدس قم نقطه عطف مهمی در این برهه خاص محسوب می شود که می تواند گامی جدی متناسب شرایط روز باشد.

وی تصریح کرد: غنا و تکثر منابع اسلامی در خصوص موضوعات حقوق بشردوستانه به اندازه ای است که می تواند مدعی منبع بودن اسلام به عنوان یکی از منابع حقوق بشر بود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: وجود آیات، روایات و فتاوای دینی در خصوص حقوق بشر نشان دهنده توجه و تاکید اسلام به مسائل حقوق بشری است.

ضیائی فر در پایان خاطرنشان کرد: تبیین حقوق بشر از منظر اسلام در دنیا لازم است و این کنفرانس می تواند ابزار مناسبی برای معرفی این مبانی دینی باشد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha