شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرحوم آیت الله شاهرخی

حوزه/ مراسم ارتحال و بزرگداشت آیت الله شاهرخی(ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، با حضور برخی مسئولان و شخصیت های حوزوی و سیاسی، در مسجد نور تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمدنقی شاهرخی(ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز (سه شنبه ۱۷آذر۹۵)، به همت نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و با حضور تنی چند از مسئولان، برخی از شخصیت های حوزوی و سیاسی و همچنین اقشار مختلف مردم و لرستانی های مقیم تهران، در مسجد نور تهران برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام جواد ربانی بود که با اشاره به شخصیت آیت الله شاهرخی(ره)، اظهار داشت: این عالم فقید، عمرشان را در راه تحصیل علم و پشتیبانی از نظام وانقلاب گذاشتند. 

خاطرنشان می شود، آیت الله سید محمد نقی شاهرخی(ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری  هفته گذشته در بیمارستانی در شهر قم درگذشت.

وی از علمای استان لرستان و امام‌جمعه اسبق خرم‌آباد بود که در کارنامه سوابق درخشان خود نمایندگی نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا (تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند) را ثبت شده است.

آیت‌الله‌ شاهرخی همچنین عضو مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و عضو مجمع تقریب مذاهب بود که بیش از ۲۵ سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت پایگاه تشیع و اهل‌بیت(ع) و وحدت اسلامی در جنوب شرق آسیا تلاش کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha