شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرزند بيشتر

حوزه/ ششمین شماره از ماهنامه اختصاصی "شبکه کشوری فرزند بیشتر" با ارائه مطالبی در زمینه حقوق متقابل فرزندان و والدین و... منتشر و در دسترس علاقمندان قرارگرفت.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، ششمین شماره از ماهنامه اختصاصی شبکه کشوری فرزند بیشتر با ارائه مطالبی در زمینه حقوق متقابل فرزندان و والدین، راهکارهایی برای اجتماعی کردن فرزندان و محافظت از ایشان در برابر تفکرات نامناسب منتشر شده است.

در یادداشت سردبیر این ماهنامه آمده است: «یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند، تبلیغ عمومی فرزندآوری است. یعنی همه مسئولین کشور و نه فقط مسئولین اداری باید به آن توجه داشته باشند. همچنین روحانیونی که منبرهای تبلیغی دارند باید در این رابطه فرهنگ سازی کنند.»

در ششمین شماره ماهنامه فرزند بیشتر، پژوهشی با عنوان «حقوق فرزندان بر والدین در قرآن» شانزده وظیفه پدر و مادر در قبال فرزندان از طریق آیات قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله این وظایف می توان به «وجوب حفظ جان فرزند و حرمت کشتن او به علت فقر»، «تلاش برای نجات فرزندان از خطرهای جانی و اخلاقی»، «مراقبت بر نماز خواندن فرزندان»، «اصلاح و رشد گرایش های اعتقادی فرزند بوسیله پند و اندرز»، «مشورت کردن با فرزندان و توجه به دیدگاه های آنان»، «پرهیز از افراط در محبت»، «آموزش احکام شرعی»، «توجه به آینده و امنیت فرزندان» و «برخورد دوستانه با فرزندان» اشاره کرد.

همچنین یادداشت هایی با عناوینی چون «ما و فرزندان؛ رابطه ها»، «اجتماعی کردن فرزندان»، «چه کنیم فرزندان موفقی داشته باشیم؟»، «اسباب بازی؛ اسبابی برای رشد» و «واکسینه کردن فرزندان در برابر تفکرات نامناسب» در این ماهنامه به چشم می خورد.

در گفت و گوی دکتر کبری خزعلی، استاد دانشگاه و رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده با ماهنامه فرزند بیشتر که در این شماره منتشر شده است نیز علت هاي بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل به فرزندآوری، راهکارهای جمع میان وظیفه فرزندآوری و انجام نقش های اجتماعی در زنان و چگونگی حساس کردن دستگاه های تبلیغی و اجرایی و نخبگان کشور در مورد موضوع فرزندآوری، مورد بررسی قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر در زمینه فعالیت‌ها، نشست‌ها، اخبار، طرح‌ها، فعالیت‌های نمایشگاهی، بسته‌های فرهنگی، بروشورها، کلیپ‌ها و سایر محصولات «شبکه کشوری فرزند بیشتر» می‌توانند به نشانی اینترنتی www.farzandebishtar.com مراجعه كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha