جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) که باید در این روز با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ‌ویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به اینکه ترویج سیره ائمه اطهار (ع) راهگشای زندگی جامعه بشری است، اظهار داشت: در این راستا باید برای تبیین شخصیت والای ائمه اطهار (ع) و سیره نورانی دوازدهمین خورشید آسمان امامت و ولایت بیش از پیش تلاش شود.

وی افزود: مسلمانان باید تلاش کنند تا معرفت حقیقی نسبت به زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) پیدا کرده و در راستای بهره گیری از سیره و معارف والای امامان بزرگوار کوشا باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) که باید در این روز با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ‌ویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست.

وی با بیان اینکه معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به امام زمان (عج) است، اظهار داشت: معرفت، محبت و ولایت امام (عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با این امام همام است.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه ولایت حضرت مهدی موعود کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین اسلام است، افزود: ولایت امام‌زمان (عج) به‌عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر تمام افراد جامعه بوده و این ولایت رکن و اساس دین است.

وی همچنین پنج نشانه اصلی ظهور از دیدگاه امام صادق (ع) را برشمرد و گفت: از امام صادق علیه السلام در مورد پنج نشانه حتمی ظهور سوال شده که ایشان می‌فرمایند: قیام و شورش سفیانی، خروج یمانی، کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام، فرو رفتن زمین در منطقه بیدا و صیحه (ندای) آسمانی از آن جمله است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ویژگی های منتظران عصر ظهور را برشمرد و خاطرنشان کرد: شناختن امام زمان (عج)، تمسک به ولایت ائمه اطهار (ع)، انتظار فرج، ضرورت اصلاح فردی و اجتماعی و پایداری و استقامت در مسیر حق از جمله ویژگی های منتظران عصر ظهور است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha