شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین اقدامی که امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه انجام دادند زمینه سازی و برنامه ریزی برای درک متقابل این دو نهاد از یکدیگر بود.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به مهترین مولفه‌های وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در این رابطه می توان به درک متقابل حوزه و دانشگاه از یکدیگر اشاره کرد، چون پیش از انقلاب اسلامی، این دو نهاد هیچ درک واضحی و صحیحی از جایگاه یکدیگر نداشتند. 

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نخستین اقدامی که امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه انجام دادند زمینه سازی و برنامه ریزی برای درک متقابل حوزه و دانشگاه از یکدیگر بود.

وی تصریح کرد: باید دانشجویان به این امر مهم پی ببرند که حوزه و نهاد روحانیت چه نقش و جایگاه خطیر و رفیعی برای تعالی و پیشرفت فکری و مصون سازی جامعه از آسیب ها و آفات داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: از سوی دیگر حوزویان نیز باید درک صحیحی از جایگاه دانشگاهیان داشته، چون تعالی و پیشرفت علمی، رفع نیازهای جامعه و هماهنگی کشور ایران با کشورهای پیشرفته دنیا منوط به این است که دانشگاه های کشورمان پویا، فعال و پیشران باشند.

 نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه به یکدیگر نزدیک باشند، بیان داشت: بی شک این نزدیکی می تواند ابعاد مختلفی همچون حضور دانشگاهیان در حوزه و حوزویان در دانشگاه ها باشد.

وی در ادامه افزود: حوزویان و دانشگاهیان می توانند در نهادهای یکدیگر تدریس کرده و در نشست های فرهنگی و همایش ها و در اردوهای مشترک همراه یکدیگر باشند، چون این نزدیکی و حضور در نزد یکدیگر سبب تحکیم و ارتباط سازنده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه آموزه های دینی اسلام بر وحدت و انسجام اجتماعی تاکید دارند، گفت: این وحدت و انسجام اجتماعی می تواند وحدت اقشار مختلف مردم باشد که از مهمترین و تاثیرگزارترین اقشار روحانیان، دانشگاهیان و فرهنگیان آن جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه را به عنوان سیاست و خط مشی ثابت مطرح کرده اند، تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان بنا بر تبعیتی که از رهبری دارند می توانند عامل و مولفه ای برای تثبیت، تحکیم، تعمیق و استمرار وحدت باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha