شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر اینکه برای جذب مردم نیاز به فراگیری فلسفه نیست بلکه دوستی با مردم خود به خود جذابیت را ایجاد می کند، گفت: اخلاق طلبه باید فراتر از مردم باشد تا بتواند آنها را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته مبنی بر حوزه انقلابی گفت: این تاکید مقام معظم رهبری نشان می دهد که با توجه به آنچه که جامعه نیاز دارد آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم به وظایف و رسالت خود عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه طلبه انقلابی باید بتواند در همه عرصه ها ورود پیدا کند اظهار داشت: هرجا که جامعه نیاز داشته باشد حوزه ورود کند اما یک واقعیت را هم نمی توان نادیده گرفت که حوزه به لحاظ نیروی انسانی با مشکل روبرو است.

وی مسأله نبود امکانات در برخی مراکز حوزوی را یکی از دغدغه های حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه و جبهه حق با همین امکانات محدود توانسته دنیا را تصرف کند همچون اینکه حضرت رسول(ص) با قدرت ایمان توانست این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام خدری افزود: به عنوان یک طلبه باید قدرت ایمانمان آنقدر زیاد باشد که به صورت جهادی و انقلابی در میدان ورود کنیم؛ برخی از فرقه ها برای اعتقاداتشان به صورت جهادی کار می کنند و با انگیزه کار خود را انجام می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: برای جذب مردم نیاز به فراگیری فلسفه نیست بلکه دوستی با مردم خود به خود جذابیت را ایجاد می کند؛ اخلاق طلبه باید فراتر از مردم باشد تا بتواند آنها را جذب کند.

وی در پایان سخنان خود بر افزایش درجات اخلاقی و علمی طلاب تاکید کرد و بیان داشت: خود را طلبه ای مبلغ موفق بدانید.

گفتنی است مدیر حوزه علمیه استان در پایان این نشست به سوالات طلاب پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha