شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت در جمع حوزویان به فلسفه "ربا" اشاره کرد و گفت: رباخواری موجب سستی پیوندهای اجتماعی و عواطف شده، بذر کینه و دشمنی را در دل ها می پاشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت صبح امروز در نشست اخلاقی این مدرسه به فلسفه "ربا" اشاره کرد و گفت: هیچ حرامی بدون مفسده و ضرر نبوده و رباخواری نیز مجموعه ای از مفاسد را شامل می گردد.

وی افزود: مهمترین علت تحریم ربا این است که رباخواری موجب افزایش فاصله طبقاتی و تراکم ثروت در دست عده ای محدود و محرومیت اکثر اعضای جامعه می شود.

استاد حوزه فارس بیان کرد: در چنین معاملاتی سود با اصل سرمایه ضمیمه شده و سرمایه ی جدیدی را تشکیل می دهد. سرمایه ی جدید مجددا مورد ربا قرار می گیرد و سود بیشتری را باعث می شود و به این ترتیب رباخوار در مدتی کوتاه بدون آن که کار مثبت انجام دهد از راه تراکم سود، ثروت هنگفتی را به دست می آورد و در مقابل بدهی بدهکار نیز به چند برابر افزایش یافته و به تدریج از هستی ساقط می شود.

وی گفت: وقتی ربا بر تارو پود زندگی و جامعه ای حاکم شد، به تدریج ارزش های معنوی کمرنگ می شود. دیگر ثروتمندان برای امور خیر دست به جیب نمی شوند و مردم چیزی به یکدیگر قرض نمی دهند. چنان مست پول و سرمایه می شوند که برای رسیدن به آن از هیچ ظلم و فساد کوتاه نمی آیند و حتی حاضر نمی شوند دین خود را فدای دنیای خود کنند.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت اظهار داشت: واضح است دود ناشی از آتش گرفتن معنویات و ارزش های انسانی گریبان رباخواران جامعه را خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: رباخواری باعث ایجاد روحیه ی تنبلی و رشد بیکاری در جامعه خواهد شد، همچنین از کارهای خیر همچون قرض الحسنه جلوگیری می کند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha