جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه علاوه بر اینکه موجب تثبیت و بقای انقلاب اسلامی می شود می تواند توطئه های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیین بزرگداشت «وحدت حوزه و دانشگاه » عصر امروز در بجنورد با حضور علما و روحانیون برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ، در این آیین که در محل دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به صورت ظاهری و مقطعی نیست بلکه باید اهداف بهم نزدیک تر و حرکت ها در این بخش منسجم تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ثمره وحدت حوزه و دانشگاه را تعامل و همگرايي این نهادها دانست و اظهار داشت: این گام آغازي براي شكوفايي مجدد پيشرفت هاي اساسي در حوزه علوم انساني است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به خوبی پیش رفته و نیز در سایه منویات گوهر بار مقام معظم رهبری شاهد موفقیتهای خوبی تاکنون در این عرصه بوده ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ضمن تاکید بر مجاهدت در راه کسب علم و دانش، مجاهدت علمي و تبليغي بزرگان دینی را الگويي براي جامعه حوزوي و دانشگاهي دانست که باید طلاب و دانشجویان آنها را شیوه کار خود قرار دهند و در این راستا عمل کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: وحدت میان حوزه و دانشگاه علاوه بر اینکه موجب تثبیت و بقای انقلاب اسلامی می شود می تواند توطئه های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را خنثی کند.

وی با بیان اینکه امروز برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه هستیم، افزود: وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه مهمترین عامل برای پیشرفت، توسعه و اقتدار روزافزون کشور است.

وی بیان داشت: حوزه و دانشگاه از موهبت های الهی بوده و هم دانشجویان و هم طلاب از فرزندان ایران اسلامی هستند که وظیفه دارند درس و تحصیل خود را به بهترین وجه انجام داده و در کنار آن به تهذیب نفس نیز بپردازند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی که به دنبال تفرقه افکنی و نفاق در بین این دو نهاد علمی و دینی هستند، وظیفه همگانی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت تقویت روز افزون وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت این طیف فرهیخته شده و الگوی ایران اسلامی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha