شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست هم اندیشی مدیران و معاونین تهذیب حوزه علمیه مرکزی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر اهمیت حوزه انقلابی گفت: حوزه های علمیه همواره انقلابی بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور  در نشست هم اندیشی مدیران و معاونین تهذیب حوزه علمیه مرکزی، که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان خمین برگزار شد،  با اشاره به وظیفه خطیر طلاب در عصر حاضر بر اخلاق مداری تاکید و اظهارداشت: مسئولیت حوزه علمیه و معاونت تهذیب جایگاه بسیار مهمی است ، جایگاه یزکیهم و یعلمهم هردو مهم است؛ تعلیم هم  هدفش علم و دانش به تنهایی نیست بلکه باید برای تزکیه باشد برای خداشناسی برای پیغمبر و امام شناسی باشد.

وی افزود:  معاونین تهذیب  باید طلبه ها را با خصوصیات اخلاقی و رفتاری بشناسند و تذکرات لازم را داده و آنها را با جامعیت سبک زندگی اسلامی آشنا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: معاون تهذیب باید جامع نگر باشد و نشاط در عبادت را به طلبه ها منتقل کند؛ حتی در مسائل اقتصادی گاهی توجه به اقتصاد و معیشت طلبه کمتر از مسائل عبادی محض نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور تاکید کرد:  در مسائل ابزار جدید و فضای مجازی هم باید  در حوزه ، فرهنگ سازی شود .

وی با تاکید براینکه باید آداب ساده زیستی و زهد را به طلاب بیاموزیم  تا خدای ناکرده در مسابقه تجملات و زرق برق دنیا ورود نکنند، اذعان داشت: زهد آن نيست كه تو مالك چيزي نباشي، بلكه زهد آن است كه چيزي مالك تو نباشد.  این استاد حوزه، در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه همواره انقلابی بوده و دنیا هم هرچه دارد از حوزه انقلابی است، بیان داشت: باید این مهم در حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

گفتی است: در ادامه این جلسه ، نشست تخصصی معاونین تهذیب در موضوعات  کلاس اخلاق ،مشاوره، قرآن، و راهکارهای استفاده از ابزار جدید برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha