شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پژوهش

حوزه/ نشست علمی- پژوهشی با موضوع" موانع تولید آثار پژوهشی و راهکارهای رفع آن" در مدرسه علمیه الزهراء( سلام الله علیها) ساری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام فاضل عضو شورای علمی- پژوهشی حوزه علمیه مازندران در این نشست بیان کرد: با توجه به اهمیت مقوله پژوهش، متاسفانه با وجود گذشت 37 سال از انقلاب، آن گونه که باید در عرصه های پژوهشی موفق نبوده ایم.

وی کم بودن تعداد افرادی که در اوایل انقلاب وارد عرصه پژوهش شدند و تبیین نشدن ضرورت پژوهش را دو عامل اصلی عدم موفقیت در پژوهش دانست و افزود: تلاش برای جبران این خسارت وظیفه همه ماست.

حجت الاسلام فاضل به بیان راهکارها پرداخت و گفت:  برای رفع موانع و مشکلاتی که درعرصه تولیدات پژوهشی با آن مواجه هستیم، باید طلاب و معاونین و اساتید  اقداماتی اساسی را انجام دهند.

در ادامه نشست "خانم نرجس احمدی" فعال پژوهشی حوزه خواهران مازندران، اظهار داشت: وظایف درون منزل، سخت بودن مواد آموزشی، نداشتن اعتماد به نفس کافی، عدم شناخت نیاز جامعه، نداشتن برنامه ریزی و هدف مشخص، ضعف نگارش کمبود امکانات در منزل و نهادینه نشدن ضرورت پژوهش از جمله موانع  تولید آثار پژوهشی است.

وی تاکید کرد: عدم دسترسی به اساتید کافی، نداشتن ساعت ویژه مقاله نویسی، عدم استقاده از آثار پژوهشی طلاب،  عدم آموزش کافی و نمره محوری بودن دروس  از دیگر  موانع در این امر می باشند.

انتهای پیام48/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha