شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرهاشم حسینی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس (فیلسوف الدوله) تهران گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت نوعی اعلام آمادگی برای ارائه خدمات اجتماعی، است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) تهران (فیسلوف الدوله)، شب گذشته، در مراسم جشن عمامه‌گذاری ظلاب این مدرسه که با حضور اساتید و جمعی از خانواده‌های طلاب برگزار شد، با تبریک به طلاب تازه ملبس شده، به بیان گفتاری از نصایح لقمان حکیم به فرزندش پرداخت، و اظهار داشت: یکی از سفارشات لقمان به فرزندش درباره همنشینی با عالمان و جاهلان است. او به فرزندش اینگونه نصیحت می‌کند؛ ای پسرم! اگر جمعی را دیدی که یاد خدا می‌کنند و در خوبی‌ها، کمالات و انسانیت قدم برمی‌دارند با این‌ها همنشین شده و حضور در جمع آن‌ها را بپذیر.

وی ادامه داد: در این بیان، لقمان به فرزندش تاکید می‌کند؛ اگر افراد آن‌ جمع عالم باشند و تو خودت از عالمان بودی، علمت نافع می‌شود. و اگر جاهل بودی، آن‌ها علم نافع را به تو یاد خواهند داد. و امید است رحمتی که خدا برای آن جمع ذاکرین و با ایمان می‌فرستد، از آن رحمت جرعه‌ای هم به تو برسد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس (فیلسوف الدوله) تهران در ادامه این روایت افزود: سپس لقمان به فرزندش می‌گوید؛ اگر قومی را دیدی که اهل ذکر خدا نیستند و در لهو و لعب و پستی غوطه‌ورند، و چیزی به اسم رحم و مروت و انسانیت در زندگی‌شان معنا ندارد، در مجالس آن‌ها شرکن نکن. حتی اگر عالم باشی حضور در این مجلس زمینه‌ساز گمراهی تو را فراهم می‌کند. و اگر از جاهلان باشی بیشتر در ورطه گمراهی و ضلالت فرو خواهی رفت.

وی افزود: حضور در مجالسی که اهل ذکر نیستند و معصیت خدا را می‌کنند، چنانچه بلا و عذابی بر آن جمع فرود آید، دامن آن فرد را هم می‌گیرد. و کمترین بلا این است که حال عبادت و نماز اول وقت از او گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم با اشاره به ملبس شدن برخی طلاب به لباس مقدس روحانیت، عنوان داشت: این عزیزانی که امروز مراسم جشن عمامه‌گذاری‌شان است، روز 17 ربیع‌الاول به دست مبارک ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به لباس روحانیت آراسته شدند. و برای این رسالت مهم و سنگین، امتحانات و آزمون‌های لازم را با موفقیت گذرانده‌اند. و هم اکنون آمادگی این را دارند تا علم و پرچم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را بر دوش بگیرند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه لباس روحانیت موجب اعتماد و اطمینان مردم است، یادآور شد: این لباس نوعی اعلام آمادگی برای ارائه خدمات اجتماعی است. و بزرگترین خدمت اجتماعی، تربیت انسان‌ و آدم سازی است. و همچنین مهم‌ترین وظیفه روحانیت هدایت مردم به سمت مکتب نورانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

وی ماهواره‌ را مهم‌ترین عامل تضعیف بنیاد خانواده‌ها و ایمان مردم دانست، و افزود: ترویج گناه توسط اینگونه رسانه‌ها سبب انحطاط اخلاقی در جامعه شده است. از این رو حضور یک روحانی دانشمند و مهذب در بین مردم آسیب دیده و مستضعف ضروری است. و عزیزان طلبه‌ای که معمم شده‌اند توجه داشته باشند که همواره مورد رجوع مردم هستند. زیرا آن‌ها شما را تداعی کننده ارزش‌های الهی و تبیین کننده مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) می‌دانند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس (فیلسوف الدوله) تهران با بیان اینکه حضور روحانیت در اجتماع سبب خشم و عصبانیت دشمنان اسلام است، گفت: روحانیت همواره مروّج اسلام ناب محمدی(ص)، و دشمن اسلام داعشی و آمریکایی بوده است. به همین دلیل دشمنان اهل‌بیت(ع) به ویژه وهابیت و صهیونیسم به دنبال تضعیف خط روحانیت در جوامع هستند. و مقابله با نقشه‌های شوم آنان، هوشیاری طلاب و روحانیون را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم با تأکید بر حفظ احترام و حرمت لباس روحانیت خطاب به طلاب، گفت: هم مردم و هم خود طلاب باید احترام این لباس مقدس را نگه دارند و چنانچه خدای ناکرده فردی به این لباس بی حرمتی کند، عاقبت بخیر نخواهد شد.

وی افزود: اهتمام و توجه طلبه‌ معمم که اکنون به عنوان یک روحانی در جامعه شناخته بود، به حفظ حرمت لباس مقدس روحانیت باعث می‌شود تا کم کم برکات معنوی آن آشکار شده و به حریم اهل‌بیت(ع) راه یابد و إن شاءالله به برکت این لباس به طور ویژه توفیق سربازی امام زمان(عج) به او اعطا می‌شود.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha