شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رسوایی جدید کشیشان در مدرسه کاتولیک کر و لال‌ها

حوزه/ کشیشان یک مدرسه کاتولیک در ایالت مندوزا در آرژانتین، متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان کر و لال شدند، کودکانی که به خاطر عدم شنوایی قادر به شکایت نبوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از فاکس نیوز، کشیشان یک مدرسه کاتولیک در ایالت مندوزا در آرژانتین، متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان کر و لال شدند، کودکانی که به خاطر عدم شنوایی قادر به شکایت نبوده‌اند. گفته می‌شود که حداقل 24 دانش آموز موسسه آنتونیو پروولو در آرژانتین علیه کشیش نیکولا کورادی 82 ساله، و کشیش هوراشیو کوباچو 55 ساله و 4 تن دیگر شکایت کرده‌اند.

به گفته قربانیان، سوءاستفاده از این کودکان کرو لال در مکان‌هایی چون سرویس‌های بهداشتی، خوابگاه‌ها، حیاط و زیرزمین مدرسه اتفاق افتاده است.

پلیس مندوزا در یورش به این مرکز، مجله‌های غیراخلاقی و تقریبا 34 هزار دلار در محل اقامت این افراد کشف کرده است.

پلیس آرژانتین 5 نفر را از جمله 2 کشیش بازداشت کرده است.

در سال 2014، قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی با فرستادن نامه‌هایی به کلیسای واتیکان، این کشیشان را محکوم کرده بودند، اما هیچ اقدامی در این باره انجام نگرفت.

فابریزیو سیدوتی دادستان ایالت مندوزا در آرژانتین گفت: انتظار می‌رود بیش از 20 نفر علیه این افراد در دادگاه شکایت کرده و پس از اعلام عمومی قربانیان بیشتری مراجعه کنند.

طرفداران حقوق بشر در آرژانتین واتیکان و پاپ فرانسیس را به خاطر نادیده گرفتن صدای قربانیان سوءاستفاده جنسی مورد انتقاد قرار دادند.

هنوز واتیکان پاسخی به اتهامات زده شده نداده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha