شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی-امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه درمیان گفت: امروز با توجه به گسترش علوم و به تبع مشکلات مربوطه ، نیاز است تا با راه اندازی رشته های تخصیصی در حوزه به سئوالات فقهی مبتلابه جامعه پاسخ داده شود.

 حجت الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به این که جامعه دینی نیازمند کارشناسان امور دینی است که هم پاسخ گوی نیاز و سئوال مردم و مخاطبان باشند و هم مفاهیم و آموزه های دینی را در جامعه تبلیغ و ترویج نمایند، اظهار کرد: این مهم بر عهده حوزه های علمیه  است که نظر به توسعه علوم و تنوع نیازهای امروز بتواند به صورت ساختاری و نظام مند متولیان و متخصصان علوم اسلامی و انسانی را تربیت نماید.

وی، تحول را نیاز اساسی هر جامعه رو به کمال دانست و تصریح کرد: در فلسفه اسلامی و صدرایی، تغییر و حرکت، جوهره آفرینش بوده و باعث پایایی و پویایی عناصر آفرینش است.

امام جمعه درمیان اضافه کرد: نظر به دگرگونی های طبیعی، پیشرفت های علمی و گستردگی های اجتماعی، حوزه های علمیه بایستی نه تنها خود را با جامعه همراه کنند بلکه به عنوان پیشاهنگان تحول و رشد و ترقی در جامعه باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اولین اصل در راستای تحقق این آرمان، دوری از تعصبات کهنه و داشتن روحیه آزاد اندیشی است که باید محافل علمی بستر آن را فراهم آورند.

وی ضمن اشاره به وضعیت حوزه های علمیه در خراسان جنوبی، یادآور شد: در شرایط فعلی و نظر به حساسیت ها ی فرهنگی و مذهبی خراسان جنوبی باید نظر به تنوع مذهبی  و آمار فراوان جامعه دانشجویی استان، باید به حوزه علمیه خراسان جنوبی توجه بیشتر شود.

حجت الاسلام حسینی  افزود: دومین نیاز حوزه علمیه خراسان جنوبی، تمرکز بر حوزه های علمیه ویژه خواهران در شهرستان ها و بخش ها و حوزه علمیه برادران در مرکز استان و شهرستان های بزرگ است که باید به آن توجه خاصی شود.

وی بیان کرد: نکته  دیگری  که باید به آن توجه شود آن است که راه اندازی رشته های تخصصی سطح عالی همانند فرق و مذاهب نیز از جمله نیاز های حوزه های علمیه استان است که نباید از اهمیت آن غفلت گردد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha