شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار مدیران مرکز پژوهش های اسلامی رسانه

حوزه/ مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه ملی از تدوین نخستین توضیح المسائل تخصصی رسانه خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی ظهر امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه نبود فلسفه، فقه و اخلاق رسانه خلأهایی را در جامعه به دنبال داشته است، عنوان کرد: تدوین توضیح‌المسائل رسانه در دستور کار قرار گرفته و سوالات این کتاب به مراجع تقلید اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی آمادگی کاملی برای افزایش ارتباط با حوزه‌های علمیه دارد، اظهارداشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رسانه‌های ارتباط جمعی باید در مسیر تکامل انقلاب در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گیرد و در این زمینه از اندیشه‌های سالم برخوردار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار گرایش جوانان به نیازهای دینی پررنگ‌تر از گذشته شده است، گفت: با وجود کانون‌های فکری و فرهنگی بیگانه و شبهاتی که در داخل کشور در مباحث مختلف مطرح می‌شود اکنون در صدا و سیما برای ترویج فرهنگ دینی به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم.

مدیرکل  پژوهش های اسلامی رسانه در پایان  از هدایت افکار عمومی به سمت جریان‌سازی‌های دینی به عنوان یکی از محورهای اصلی صدا و سیما نام برد و افزود: در سال 73 به دستور رهبر انقلاب اسلامی ایجاد مجموعه پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با هدف ایجاد حلقه واصل میان رسانه و حوزه، ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای متناسب با شاخص‌های دینی و مذهبی و بهره‌مندی از کارشناسان حوزوی در دستور کار قرار گرفته و طی 23 سال اخیر در این مجموعه توانسته ایم به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

وی از انتشار ۷۵۰عنوان کتاب از سوی مرکز پژوهش های صدا و سیما خبر داد و افزود: امروز به جهت توسعه و پیشرفت همچنین اعتماد مردم به رسانه ملی بیش از ۷۰ درصد مردم تقویم مذهبی خود را از رسانه های جمعی دنبال و پیگیری می کنند.

مدیرکل سابق صداو سیما خراسان رضوی ادامه داد: مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ملی تاکنون موفق به انتشار بیش از 750 عنوان کتاب و 850 شماره از هشت نشریه تخصصی، ورود مجلات به حوزه‌های مورد نیاز اندیشمندان فرهنگی از جمله انتشار نشریه امواج شبهه، برگزاری هفت همایش ملی و ضبط 120 هزار دقیقه مصاحبه از اندیشمندان اسلامی شده است.

مدیرکل  پژوهش های اسلامی رسانه افزود: انتشار بیش از 300 عنوان تک‌نگاشت، تولید 120 هزار دقیقه مستند از آموزه‌های دینی و تولید 18 عنوان نرم‌افزار در راستای ماموریت‌های مرکز بخشی از فعالیتهای این مجموعه است.

وی، به در اختیار قرار دادن 120 هزار سند حوزوی به اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما اشاره کرد و افزود: این مجموعه ظرفیت‌های مطلوبی را به خود اختصاص داده است چرا که روحانیون توانسته اند فعالیت‌های مرتبط با امور دین را در حوزه رسانه به شیوه مطلوبی دنبال کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha