شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حماسه نهم دی

حوزه/در نهم دی مردم ضمن نشان دادن دلبستگی و وابستگی خود به انقلاب و رهبری در واقع برای نظام جمهوری اسلامی تولید قدرت نمودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام عباس نصیری فرد، به مناسبت یوم الله ۹دی گفت:در بررسی مبانی جمهوری اسلامی و فلسفه استقرار نظام اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) مشاهده می شود که از همان سال 42 رویکرد امام در مبارزات جابجایی حکومت و قدرت نبود بلکه امام به دنبال جابجایی منشاء قدرت در حکومت بود.
وی افزود: تمام تلاش امام این بود که منشاء حقیقی قدرت که خداوند تبارک و تعالی می باشد را به مردم رهنمون نماید. زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود.چون در آن زمان مصدر و منشاء قدرت در ذهن دولتها و ملت های جهان امریکا و شوروی بودند.و قدرت آنها هم از دو چیز بود؛ پول و اقتصاد توسعه یافته و تجهیزات نظامی که این دو ابزار قدرت در دست دو کشور بود(امریکا ،شوروی) و بر همین اساس آن دو کشور تبدیل به دو ابر قدرت شده بودند.
حجت الاسلام نصیری فرد خاطر نشان ساخت: با پیروزی انقلاب اسلامی قدرت معنوی به عنوان یک قدرت تاثیر گزار معادلات قدرتهای جهانی را بهم زد و هنر امام خمینی (ع) این بود که مردم ایران را به  منشاء قدرت که اتکا به خداوند تبارک و تعالی است رساند و این باور را در آنها ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: وقتی در تاریخ انقلاب به فراز و نشیب های گوناگون آن می نگریم به عیان دیده می شود که عامل قدرت حقیقی این انقلاب مردم هستند.مردمی که دارای قدرت معنویمی باشند و منشاء این قدرت را اتکاء به خداوند می دانند. 

معاون بین الملل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاهها خاطر نشان ساخت: عامل پیش برنده و موتور محرکه جمهوری اسلامی مردم هستند و بر همین اساس است که برعکس همه حکومت های جهان که تولید و توسعه قدرت از بالا به پائین است ، یعنی دولت قدرت را به ملت منتقل می کند. اما در جمهوری اسلامی انتقال قدرت از پائین به بالا است . این مردم هستند که تولید قدرت می کنند و با تولید قدرت جرات و شجاعت را در مسئولان نهادینه می نمایند.
وی افزود: اوج و مقیاس این قدرت را می توان در گلوگاههای اصلی انقلاب مانند دفاع مقدس مشاهده کرد که مردم چگونه تولید قدرت می کردند.لذا می توان گفت بعد از دفاع مقدس ،نهم دی یکی از آن زمانهای بسیار حساس انقلاب بود که مردم پا به عرصه گذاشتند و تولید قدرت نمودند. 
حجت الاسلام نصیری فرد تاکید کرد: در نهم دی مردم ضمن نشان دادن دلبستگی و وابستگی خود به انقلاب و رهبری در واقع برای نظام جمهوری اسلامی تولید قدرت نمودند. لذا نهم دی بخشی از فرآیند تولید قدرت در حکومت مبتنی بر ولایت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha