جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رحمت اله اروجی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پویش مطالعاتی زندگی برتر با هدف گسترش سبک زندگی اسلامی آغاز شده و در نخستین گام کتاب «سیره اقتصادی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)» نوشته حجت الاسلام مهدی نیلی پور به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  حجت الاسلام رحمت الله اروجی، عصر امروز  در نشستی با جمعیت بانوان فرهیخته استان اصفهان با بیان اینکه رمز موفقیت در هر کاری معیار خلوص است، گفت: هرچه درجه خلوص بالاتر باشد، قطعا آن حرکت ماندگارتر و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وی به روایتی از حضرت علی علیه السلام با این مضمون اشاره کرد که "هر که می‌خواهد بدون قوم و قبیله عزیز باشد و بدون قدرت دارای هیبت باشد و بدون ثروت بی نیاز باشد و بدون بذل و بخشش فرمانش را ببرند، باید از زیر بار ذلت نافرمانی خدا به عزتِ طاعت خدا منقلب شود"، افزود: انسان الهی در قلب ها نفوذ می‌کند و بر کار مسلّط می گردد در حالی که اگر از رابطه الهی بیرون شود، این امور هستند که بر انسان مسلط می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مصداق بارز انسان‌های الهی هستند و می‌بینیم که با همه توطئه‌ها و هجمه‌های ابرقدرت‌های جهانی علیه تفکر انقلابی رهبر معظم، ایشان بر امور مسلّط هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف بانوان فرهیخته اشاره کرد و گفت: پیگیری و نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی، ارائه نظرات موثر و شیوه های جدید در جهت حسن انجام برنامه ها به منظور بهره مندی بانوان از امکانات موجود، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از اعضاء، جهت دهی و بهره برداری از طرح های پژوهشی استان در زمینه های مرتبط با فعالیت جمعیت، برگزاری همایش فراخوان ایده ها و طرح های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری کرسی های هم اندیشی، مدیریت، هدایت و نظارت بر فعالیت های جمعیت بانوان و تشکیل کارگروه های تخصصی از جمله اختیارات شورای استانی این جمعیت می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در جلسات مختلف استانی ظرفیت های جمعیت بانوان فرهیخته برای مسئولان تبیین شده است، از کلیه اعضاء خواست تا نسبت به پیگیری مفاد این آیین نامه جدیت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام اروجی تشکیل کارگروه تخصصی متناسب با عنوان سال، سواد رسانه ای و مدیریت فضای مجازی، تحکیم بنیان خانواده و توسعه جمعیت و کارگروه تعمیق باورهای دینی و نقد مقابله با شبهات فکری و مذهبی را از جمله وظایف جمعیت ذیل بند هفتم اختیارات شورای استانی بیان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت نخبگان دینی جامعه که متأسفانه مغفول مانده، تقویت مبانی اعتقادی و دینی است و ضروری است بانوان فعال در عرصه فرهنگ دینی نقش فعال‌ترین در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تقارن روزهای پایانی سال با سالروز میلاد حضرتش، این ایام را فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و الگوپذیری از سیره فردی و اجتماعی ایشان بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: پویش مطالعاتی زندگی برتر با هدف گسترش سبک زندگی اسلامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان آغاز شده و در نخستین گام کتاب «سیره اقتصادی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)» نوشته حجت الاسلام مهدی نیلی پور به چاپ رسیده است.

 حجت الاسلام اروجی اضافه کرد: اعضای جمعیت بانوان فرهیخته می‌توانند با ارائه تحقیق و پژوهش هایی در این خصوص، اداره کل تبلیغات اسلامی استان را برای چاپ مجلدات بعدی این پویش یاری کنند.
۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha