شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین عابدینی -مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی

حوزه / مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اسلام بهترین و مناسب ترین جایگاه برای بیان مسائل سیاسی را نماز جمعه می داند و در نماز جمعه مردم دشمنان خود را بهتر می شناسند و با ترفندهای آنها آشنا می شوند

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه، اظهارداشت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در 17 شهر استان از مجموع 22 شهر برگزار می شود.

وی افزود: امامان جمعه شهرهای استان هر هفته در خطبه‌های نخست نماز متناسب با معضلات جامعه و فضای عمومی منطقه خود به موضوعات اخلاقی پرداخته و در خطبه دوم نیز به مسائل سیاسی و اجتماعی می پردازند.

حجت الاسلام عابدینی در مورد محتوای خطبه‌های نماز جمعه نیز افزود: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور هر هفته محور و موضوعات خطبه‌ها را مشخص و به امامان جمعه ابلاغ می‌کند و ائمه جمعه نیز با توجه به موضوعات مشخص‌شده و گنجاندن برخی موضوعات و مسائلی منطقه‌ای مطالب خطبه‌های خود را برای ایراد در آیین نمازجمعه آماده می‌کنند.

وی به روشنگری و آگاهی بخشی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: اسلام بهترین و مناسب ترین جایگاه برای بیان مسائل سیاسی را نماز جمعه می داند و در نماز جمعه مردم دشمنان خود را بهتر می شناسند و با ترفندهای آنها آشنا می شوند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نماز جمعه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه تجدید عهد و بیعت هفتگی امت با ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت و تأثیر نماز جمعه تقویت و گسترش تقوای اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و مالی در فرد و جامعه اسلامی است، گفت: نماز جمعه سبب نوآوری در نظام اعتقادی ما می شود، چرا که سایر نمازهای یومیه جنبه فردی دارد لیکن نماز جمعه جنبه اجتماعی و جمعی دارد.

حجت الاسلام عابدینی، نماز جمعه را دارای آثار و برکات بسیار فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه نقش برجسته و ممتازی در تقویت پایه های وحدت و اتحاد امت اسلامی دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha