شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی مدیر  مرکز تخصصی حوزوی فلسله اسلامی  اسراء

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء گفت: انگیزه تشکیل این مرکز تحصصی ترویج حکمت متعالیه و اندیشه های فلسفی، عرفانی مبتنی بر قرآن حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام ابراهیمی امشب در مراسم افتتاح مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء اظهارداشت: این مرکز به همت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و اندیشه های فلسفی و عرفانی ، قرآنی ایشان می باشد.

 مدیر مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء ادامه داد: در این مدرسه فلسفی حکمت متعالیه و نگاه سالمی به برهان، عرفان و قرآن برگرفته از سلوک علمی و معارف باطنی ایشان همچون حبل آمیخته با قرآن پرداخته می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: این مرکز با سیاست های تعریف شده شورای عالی حوزه های علمیه اقدام به پذیرش دانش پژوه از طریق آزمون سراسری حوزه برای نیمسال دوم نموده است.

وی گفت: کلیه سرفصل ها، منابع درسی، برنامه ریزی تحصیلی، میزان دروس ارائه شده و جدول آن از سوی شورای علمی و آموزشی مرکز تعریف شده است و ان شاءالله به زودی شاهد فعالیت آموزشی این مرکز خواهیم بود.

 مدیر مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء ادامه داد: برنامه ها و ایده های این مرکز در راستای ایجاد حوزه علمیه تمدن ساز با بهره گیری از اندیشه های فکری آیت الله العظمی جوادی آملی خواهد بود و علاوه بر کتب و منابع منتخب از تالیفات ایشان از اساتیدی بهره خواهیم برد که یا شاگرد ایشان بوده اند و یا از نظر فکری و اندیشه همسو با آیت الله العظمی جوادی آملی می باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تجربه 5دوره فعالیت آموزشی در مرکز تخصصی تفسیر بیان داشت: بحمدلله با توجه به تجربه کافی در خصوص راه اندازی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء توانستیم فرایند فراخوان، پذیرش، آموزش تا تالیف پایان نامه را در مرکز تخصصی تفسیر تجربه کنیم و امسال با پذیرش اولیه 60 دانش پژوه و انجام آزمون  و مصاحبه علمی ان شاءالله در ترم جاری میزبان قریب به 30 دانش پژوه باشیم.

وی گفت: ما در گزینش و مصاحبه حضوری دو نکته و ویژگی را مدنظر داشتیم یکی انگیزه و علاقه فردی و دیگری سابقه تحصیلی در رشته فلسفه و حکمت اسلامی، این مواردی بودکه می توانست نقش تاثیرگذاری در پذیرش یا عدم پذیرش دانش پژوه داشته باشد.

مدیر این مرکز تخصصی ادامه داد: بدون تردید در سالهای آتی نیازمند فضای بیشتری به منظور تربیت طلاب و فضلای رشته های فلسفه و کلام اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha