شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلبگی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل یک هزار و ۳۸۴ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به تحصیل یک هزار و ۳۸۴ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان، گفت:  این تعداد طلبه از پایه های یک تا ده به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان ادامه داد: امسال سطح ۲ حوزه برای مدارس علمیه امام جعفر صادق (ع) ازنا و مدرسه مهدیه الیگودرز راه اندازی شد و طلاب می توانند در مدارس این شهرستانها به ادامه تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه امسال نیز پذیرش طلبه حوزه علمیه لرستان برای سال تحصیلی ۹۷_۹۶ از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود، خاطر نشان کرد: ظرفیت پذیرش طلبه برای هر کدام از مدارس علمیه استان قریب به ۱۵ تا ۲۵ نفر پیش بینی شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه حوزه لرستان از تمام ظرفیت ها و همکاری سایر نهادها و دستگاههای اجرایی برای اطلاع رسانی و جذب طلبه در مدارس علمیه این استان بهره خواهد گرفت، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت و توان تبلیغی ائمه جمعه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به علاقمندان ورود به حوزه از جمله برنامه های پیش بینی شده حوزه استان برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از زمان ثبت نام و چگونگی ورود به حوزه است.

حجت الاسلام موسوی، تبلیغات رسانه ای در صدا و سیمای مرکز لرستان، تبلیغات میدانی در سطح شهرها بصورت بنر و تبلیغ در فضای مجازی و....را از دیگر برنامه های پیش بینی شده حوزه لرستان برای اطلاع رسانی ثبت نام و پذیرش در حوزه برشمرد.

وی با بیان این که در تلاش خواهیم بود تا با همکاری سپاه ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و همچنین آموزش و پرورش از نیروهای بسیجی و مومن و متعهد برای جذب حوزه بهره بگیریم، افزود: بی شک اطلاع رسانی در بین قشر بسیجیان، سپاهیان ، دبیرستان های معارف اسلامی و دانشجویان متعهد و انقلابی می تواند در گزینش طلابی مهذب و توانمند برای ورود به حوزه در استان موثر باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان در پایان استفاده از ظرفیت و توان تبلیغی روحانیون و مبلغان مستقر در مساجد شهری و روستایی، مدارس، هیئات مذهبی و...را از دیگر برنامه هایی برشمرد که می تواند اطلاع رسانی را برای ثبت نام و ورود به حوزه در جامعه را آسان تر نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha