شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تشکیل کمیته مردمی برای بازسازی خانه‌هایی که اسرائیل خراب کرد

حوزه/مبارزان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی یک کمیته مردمی برای تهیه کمک‌های مالی تشکیل داده‌اند تا بتوانند منازل مسکونی تخریب شده توسط اسرائیل را از نو بازسازی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، رهبران مبارز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک کمیته مردمی برای جمع آوری کمک‌های مالی تشکیل داده‌اند تا بتوانند تعداد زیادی منزل مسکونی را که در ماه گذشته توسط مقامات صهیونیست در شهر مرکزی قلنسوه و ام الحیران در بخش جنوبی نقب تخریب شده‌اند، از نو بسازند.

کمیته پیگیری عالی برای شهروندان عرب اعلام کرده که کمک مالی مورد نیاز برای دوباره سازی خانه‌ها را جمع آوری خواهد کرد. این کمیته در پی حضور هزاران فلسطینی در تظاهرات‌های خیابانی تشکیل شد. به ویژه زمانی که پلیس اسرائیل یک شهروند فلسطینی را در هنگام یورش به منطقه مسکونی ام الحیران مورد اصابت گلوله قرار داده و به شهادت رساند.

ادامه تظاهرات در تمامی شهر‌های سرزمین‌های اشغالی

این کمیته همچنین اعلام کرد: تظاهرات در تمامی شهر‌ها، شهرک‌ها و روستاهای سرتاسر سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه داشته و اینکه در روز دوشنبه یک کاروان اعتراضی از شهرهای مختلف فلسطین به سوی دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیت‌المقدس روانه شده و گردهمایی معترضان تشکیل خواهد شد.

پیش از این نیز کمیته‌ مردمی توانسته بود برای بازسازی خانه‌های تخریب شده توسط اسرائیل، از حامیان فلسطین در کشورهای مسلمان و همچنین اتحادیه اروپا کمک مالی به دست آورد.

در همین راستا خبرگزاری‌های اسرائیلی امروز اعلام کردند که مقامات اسرائیل پیکر یعقوب ابوکیان، شهید فلسطینی در ام حیران را مصادره کرده و تحویل خانواده او نمی‌دهند. درحالی که شمار زیادی از شاهدان عینی می‌گویند که ابوکیان هیچ تهدیدی برای اسرائیلی‌ها محسوب نشده و تیراندازی پلیس اسرائیل به سمت او باعث شده کنترل اتومبیلش‌ را از دست بدهد و به سوی افسران پلیس حرکت کند، مقامات اسرائیلی مدعی هستند که او قصد انجام حمله تعمدی به پلیس را داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha