شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دنیا بداند که مکتب امام رضا(ع) مکتب گفتگو، معنویت و اخلاق نبوی علمی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، صالحی امیری، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه رویداد مشهد 2017 در تالار قدس آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز روز مهمی برای اسلام و ایران است، با بیان اینکه : دنیا باید بداند که مکتب امام رضا ع مکتب گفتگو،  معنویت و اخلاق نبوی  علمی است، گفت: گفتمان رضوی که صلح، برابری برادری است در سراسر جهان اسلا دمیده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به مبانی مشترک آسمانی، کتاب قرآن و نبی مکرم(ص) که هدفش اتمام مکارم اخلاق یعنی صلح طلبی، دوستی و فضیلت طلبی بود،  ابراز کرد: مشهد می تواند جایکاه اندیشمندان و هنرمندان باشد همچنان که امام رضا ع چنین بودند.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان اسلام که چهره این دین را خشن و خونین نشان می دهند و به افراط گرایی دامن می زنند، اظهار کرد: صهیونیست نیز به اختلاف افکنی در جهان اسلام دامن می زند و به همین علت به همگرایی و وحدت نیاز داریم.

صالحی امیری به پرچمداری همدلی و برادری مسلمانان از سوی امام خمینی(ره) و تاکید بر وحدت توسط مقام معظم رهبری اشاره  و خاطر نشان کرد: وحدت هم افزایی کمک به یکدیگر و پرهیز از اختلاف نیازی است که در جهان اسلام باید وجود داشته باشد.

وی، فائق آمدن بر مسائلی مانند فقر، توزیع نابرابر ثروت و... را از امور مشترکی دانست که با وحدت به سر منزل مقصود و بهبود شرایط می رساند.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری از تفرقه رنج می برد، گفت: سیره رضوی به ما می آموزاند که همه مردم از هر رنگ و نژاد می توانند زیست مسالمت آمیز داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بسترسازی برای گسترش گردشگری در جهان اسلام، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی علمی، برپایی آیین های مشترک و مسابقات ورزشی، تولید برنامه های مشترک رسانه ای و... میتواند راه گفتمان درون تمدنی را هموار سازد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد مشهد 2017، اضافه کرد: خراسان و مشهد محل تلاقی و تعامل میان افراد و اجتماعات و گفتگو ها از گذشته تا کنون بوده است.

گفتنی است،‌ مراسم افتتاحیه رویداد فرهنگی جهان اسلام (مشهد۲۰۱۷) که از سوی «ایسسکو» معرفی شده، هم اکنون با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، وزیر بهداشت، دستیار رئیس جمهور و حدود ۲۵۰ مهمان خارجی و برخی از مسئولان کشوری و استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha