شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاجیلویی

حوزه/ حجت الاسلام حاجیلویی با تاکید بر این که مبلغان باید براساس نیاز سنجی محتوای تبلیغی را ارائه دهند، گفت: تبلیغ باید پیامبر گونه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام مهدی حاجیلویی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، ظهر امروز در کارگاه آموزشی راهیان نور دانشجویی ویژه مبلغین استان، در سالن همایش های مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: کار در دانشگاه و در بین دانشجو ها نیاز به تخصص خاص دارد و با تبلیغ در دیگر مکان ها متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه تبلیغ موثر تاکید کرد: وظیفه طلاب تبلیغ موثر است، همان طوری که خداوند متعال نیز در معرفی پیامبر(ص) در قرآن کریم فرموده "بر نبی مکرم اسلام(ص) وظیفه ای نیست مگر ابلاغ مبین".

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به معنی تبلیغ گفت: تبلیغ همان شناساندن خوبی ها و زیبایی ها و تشویق مخاطبین به انجام آن و ترسیم بدی ها و منکرات و نشان دادن راه گریز و منع مخاطبین از آن است.

وی در ادامه با اشاره محور های تبلیغ تصریح کرد: در تبلیغ سه محور اهمیت فراوانی دارد، نخست گوینده و شرایطی که مبلغ باید به آنها ملزم شود، دوم شونده، مخاطب شناسی یکی از نکات مهم در تبلیغ است، سوم محتوا، محتوای مناسب اثر گذاری تبلیغ را بالا می برد.

حجت الاسلام حاجیلویی با اشاره به نحوه تبلیغ پیامبر اسلام بیان داشت: تبلیغ باید پیامبر گونه باشد، اگر کسی گمراه بود نبی مکرم اسلام(ص) اذیت می شد و ایشان همیشه از خداوند متعال هدایت بندگان را درخواست می کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت عامل بودن مبلغ، خاطرنشان کرد: مرحله نخست در تبلیغ خود سازی است، کسی می تواند به تربیت دیگران بپردازد که از خود شروع کند، مخاطبین باید شیفته اخلاق مبلغ شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ابراز داشت: اردوی راهیان نور فرصت خوبی برای تبلیغ دین مبین اسلام است، دل نوجوان و جوان در پذیرش مسایل دینی از آمادگی بالایی برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به سر زندگی و خوش رویی مبلغان گفت: پیامبر اسلام(ص)  با اخلاق و محبت مردم را به اسلام دعوت می کردند و به عبارت دیگر مبلغ و روحانی جام اسلام نما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha