شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 407124
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
تصاویر/ آئین افتتاح طرح استاد راهنما

حوزه/ مراسم افتتاحیه طرح «استاد راهنما »، دوشنبه شب در ساختمان مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عماد مسئول مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در مراسم  افتتاحیه طرح «استاد راهنما» با گرامیداشت یوم الله دهه فجر و یاد امام  و شهدای انقلاب  اظهارداشت: عطا کردن نعمت های ویژه از سوی خداوند به بندگان موجب ایجاد وظیفه ای ویژه برای آنها می شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود استفاده از نظرات اساتید و طلاب نخبه را از اهداف طرح استاد راهنما برشمرد و بیان کرد: جمع های صمیمانه طلاب استعداد برتر با حضور یکی از اساتید موفق حوزه علمیه از فعالیت هایی است که هیأت امنای مرکز امور نخبگان به آن دل بسته تا با همدلی و همفکری و هم رأیی آنها مسیر رشد علمی ایجاد شود و مرکز نیز از دیدگاه های نخبگان استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد افزود: این طرح  با این هدف شکل گرفت که طلاب از تجربیات اساتید موفق حوزه در مباحث علمی اخلاقی و تربیتی و.. استفاده کنند و همچنین در این راستا شورایی با عنوان راهبری تعیین شد تا این مسیر متعالی هر چه بهتر طی شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: امید است با حضور طلاب و استعداد های برتر، مسیر را به نحو احسن طی کنیم  تا حوزه های علمیه مورد مقبول حضرت ولیعصر (ع)باشند.

در ادامه  آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، با بیان این که هدایت تحصیلی، اخلاقی و تربیتی در زمان های گذشته به واسطه ارتباط استاد با طلاب انجام می شد گفت: امروز هدایت تحصلی نیازمند برنامه ریزی جدید و تفکر است که طرح استاد راهنما را می توان هدایت تحصیلی نامید.

حجت الاسلام بسطامی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به استاد راهنمای استعداد های برتر ابراز داشت: استاد راهنمای برتر به استاد مجربی گفته می شود که دارای سابقه علمی موفق، فضایل اخلاقی، روحیه شاگرد پروری و توانایی رسیدگی علمی و تربیتی طلاب باشد.

وی با اشاره به وظایف استاد راهنما تصریح کرد: هدایت راهنمایی و راهبردی اخلاقی مهارتی و انگیزشی از اعضای گروه، رصد وضعیت اخلاقی علمی و نظارتی اعضا و سنجش میزان رشد و ارتقا، مطالعه سوابق و علایق و نقاط قوت و ضعف اعضا، توجه به سایر استعداد های اعضای گروه و... از وظایف استاد راهنما می باشد.

حجت الاسلام بسطامی با اشاره به اهداف طرح استاد راهنما تصریح کرد: مراقبت و صیانت از استعداد های برتر، ارتقا علمی مهارتی اخلاقی و شخصیتی و همچنین فرتهم آوردن زمینه نخبه پروری از اهداف این طرح می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha