شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پژوهش

حوزه/پژوهشگر و محقق حوزه ارومیه گفت: باید زمینه ایجاد فعالیت های پژوهشی در بین طلاب حوزه های علمیه ایجاد و در این زمینه سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام مهدی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، اظهار داشت: در این زمینه حرکت هایی در رابطه با پژوهش در حوزه های علمیه انجام شده اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با پژوهش هشدار جدی داده و مطالبه هایی دارند.

وی با بیان اینکه پژوهش یعنی نرم افزاری حرکت کردن، تصریح کرد: علاوه بر آن باید در کار پژوهش موضوعاتی که نیاز جامعه است، مورد توجه قرار گرفته و از سوی دیگر حوزه راه های اجرایی پژوهش را یافته تا به آرمان های مورد نظر برسد.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به ویژگی و آثار نظام آموزش پژوهش محور افزود: بی شک امروزه به روز بودن در تمامی زمینه ها لازم و ضروری است و برای تحقق این امر نیز باید آموزش همراه با پژوهش باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه بیان داشت: از سوی دیگر در نظام آموزش پژوهش محور باید ضمن قانع کردن مخاطب، در آنها پژوهشگر ایجاد انگیزه کند.

وی به تشریح راهکار تربیت طلاب پژوهشگر اشاره کرد و گفت: بی شک برای تربیت طلاب پژوهشگر باید زمینه های لازم را فراهم کرد یعنی باید کاری کرد تا فکر طلبه آسوده باشد بنابراین باید دست اندرکاران حوزه بر روی این موضوع سرمایه گذاری جدی کنند.

این استاد حوزوی اذعان داشت: باید حوزه فکرهای ناب و استعدادهای مناسب را یافته و در واقع آنها را کشف کند علاوه بر آن زمینه ایجاد پژوهش را برای آنها ایجاد کرده و مسائل و مشکلاتی که روحانیان با آنها درگیر هستند ریشه یابی شده و فعالیت های پژوهشی حوزه متناسب با نیازهای روز باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha