شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مراجع و علما

حوزه/حضرت آیت الله علوی گرگانی یکی از برکات مطالعات فقه تطبیقی را نشان دادن عظمت فقه شیعه دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت  آیت الله علوی گرگانی امشب در دیدار مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار گفتند: پیامبر اکرم(ص) به ما فرموده اند که هر کاری بایدبه شکل احسن انجام شود.

استاد  خارج فقه حوزه علمیه قم  تصریح کردند: انسان باید در هر کاری که وارد می شود آن رابه بهترین شکل ممکن انجام دهد.

ایشان یادآورشدند: آیت الله العظمی بروجردی در روش فقه خود دارای یک مبنای خاصی بودند؛ ایشان بر این عقیده بودند که فقه شیعه در کنار فقه اهل سنت است و به همین خاطر بیان می کردند،  اهل سنت در برخی مواقع دارای تجربیات بیشتری در فقه هستند، چون در زمینه حکومتی نیز دارای تجربیات بیشتری نسبت به شیعیان بودند.

حضرت  آیت الله علوی گرگانی گفتند: آیت الله العظمی بروجردی بیان می کردند، فقه شیعه بر آنها حاکم و ناظر است؛ پس ابتدا باید فقه اهل سنت را بسنجیم تا با نظر شیعه، توفق این منطق را به منصه برسانیم.

ایشان عنوان کردند: در مسایل اوراق بهادار و مسایل مالی باید به فقه اهل سنت نیز نظر بیندازیم و پس از ملاحظات آنها فقه تشیع را نیز وارد کنید تا به این نتیجه برسیم که چگونه آنچه به منبع وحی متصل است چه درجه ای از کمال را دارا است.

معظم له بیان کردند: فعالان این عرصه باید تا منابع دینی و فقه شیعه را در عرصه معاملات و مباحث مالی وارد کند؛ فقه شیعه دارای عالی ترین درجات علمی است که باید با نظر رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید امورات را به خوبی سامان دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha