شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هفتمین مجمع عمومی دانشگاه‌های جهان اسلام در مراکش

حوزه/ هفتمین مجمع عمومی دانشگاه‌های جهان سوم در رباط، پایتخت مراکش با حضور اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از iinanews، مجمع عمومی دانشگاه‌های جهان اسلام روز گذشته در رباط، پایتخت کشور مراکش آغاز به کار کرد.

افتتاحیه هفتمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، روز دوشنبه 13 فوریه تحت حمایت پادشاه مراکش در مقر آموزش اسلامی، علمی و دفتر مرکزی سازمان فرهنگی (آیسسکو) در شهر رباط پایتخت مراکش برگزار شد.

عبدالعزیز التویجری مدیرکل آیسسکو که دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی نیز می‌باشد، گفت: این مجمع پیوستن 24 دانشگاه جدید را مدنظر دارد.

التویجری در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام در مجمع حضور داشته و چندین پروژه علمی در زمینه توسعه عملکرد دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد. این پروژه‌ها شامل ساز و کاری برای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها، پروژه رصدخانه علمی جهان اسلام، فناوری و نوآوری‌ها است که بهترین شیوه‌ها و تجارب موفق در دانشگاه‌های عضو را مورد نظارت قرار داده و میان دانشگاه‌ها چرخش داشته و رد و بدل می‌شود.

به علاوه در میان برنامه‌های مجمع یک جلسه علمی برای بحث درباره ثبات مالی و نقش آن در ایجاد توسعه نهادی عملکرد دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است.

همچنین در روز دوم این مجمع نیز دو میزگرد برگزار خواهد شود که میزگردها موضوع «همکاری و مشارکت به منظور توسعه کار مشترک دانشگاهی» و «توسعه پایدار مالی و سازمانی عملکردی دانشگاه‌ها» را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است که اتحادیه دانشگاه‌های جهان سوم یکی از سازمان‌های وابسته به آیسسکو می‌باشد که در سال 1987 تاسیس شده و در حال حاضر نهادی متشکل از 314 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha