شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شعبانی

حوزه/ رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی استان همدان گفت: قدرت و عدالت در کنار هم راه نجات است و در حرکت انقلابی، باید مبنا بر این باشد که قدرت با عدالت پیوند داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در اولین مجمع استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان که در حسینیه بختیاری ها برگزار شد، گفت: آیه ۲۵ سوره حدیدلَ«قَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ»، گفت: این آیه، یکی از آیاتی است که حرکت انقلابی را تفسیر می کند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی استان همدان، ادامه داد: اگر می خواهید در جبهه انقلابی و اسلامی حرکت کنید، باید ابتدا قرآن و میزان را بشناسید و بعد حرکت در این جبهه باید مبتنی بر کلام خدا باشد.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که در حرکت انقلابی خود با میزان و ترازوی خداوند حرکت کنیم، به ما گفته نشده است که از هر راهی حتی اگر شده با دروغ اقامه قسط و عدل کنیم، لذا باید بدانیم اگر بخواهیم که حرکت ما با دوام و ماندگار باشد باید برای خدا و در وجه خدا باشد.

حجت الاسلام شعبانی، ادامه داد: امروز برای حرکت جبهه نیروهای انقلابی نیاز به کمک و حمایت مردم داریم و نیروهای انقلابی و روحانیت به تنهایی نمی توانند در این مسیر حرکت کنند و در تحقق اهداف و ارزش های آن موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام قدرت با امامت پیوند خورده است و اگر قدرت و امامت در کنار هم قرار بگیرند، نتیجه آن اجرای عدالت خواهد بود، قدرت به تنهایی راه نجات نیست که اگر چنین بود بسیاری از قدرتمندان مانند فرعون و نمرود نجات می یافتند.

حجت الاسلام شعبانی در پایان تاکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلابی باید مصداقی از اقامه قسط و حرکت برای خدا و در مسیر موازین الهی باشد و در آن مبنا بر این باشد که قدرت با عدالت پیوند داده شود و در جهتی حرکت شود که تفکیکی بین این دو اتفاق نیافتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha