سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، نهادی است برای ارائه خدمات به روحانیون تا با دغدغه کمتری به خدمت به دین و انجام رسالت حوزوی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ربانی در جمع مدیران استانی حوزه خواهران در قم،  ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه اظهار داشت: امام زمان(عج) می فرمایند:«ان لی فی ابنه رسول الله اسوه حسنه». این سخن ولی عصر(عج) هم عظمت شان حضرت زهرا(س) را بیان می کند و هم بیانگر وظیفه ما در قبال این بانوی بزرگوار است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: امروزه مراکز حوزوی تعامل و همکاری بیشتری نسبت به گذشته با یکدیگر دارند. میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و همچنین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز تعاملات و همکاری های مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: بی تردید در عملکرد سازمانی، زیر مجموعه ها از مسئولان الهام گرفته و الگو برداری می نمایند. از آن جایی که رشد حوزه‌های علمیه امری بسیار مهم و ضروری است، باید برای ترقی این مجموعه عظیم، ابتدا به رشد و تعالی خود بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی عنوان کرد: رشد حوزه‌های علمیه به دو بخش علمی و اخلاقی تقسیم می شود. این نوع از رشد برای مدارس علمیه خواهران و برادران بسیار ضروری است. خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید:« قل رب زدنی علما» که این نشان از توجه ویژه اسلام به مسئله علم آموزی دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح نمود: ایجاد و رشد فضای معنوی در کنار علم آموزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. برای ایجاد این فضا باید ابتدا توجه به مسائل معنوی و فضایل اخلاقی در مسئولین نهادینه شود. خداوند در قرآن کریم می فرماید:«لم تقولون ما لاتفعلون». ما نیز باید سعی کنیم تا مصداق عالم بی عمل نباشیم؛ در این صورت نصیحت ها و توصیه های ما نیز بی تاثیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیان داشت: مسئله مهمی که باید توجه ویژه‌ای هم در مدارس علمیه و هم در سازمان‌های مرتبط به آن شود، بحث زمان شناسی است. امام صادق(ع) می فرمایند: «علی العاقل ان یکون عارفا بزمانه». ایشان در این حدیث وقت شناسی را از شاخصه های عقل می‌دانند. سازمانی که در این زمینه رشد داشته باشد بی تردید موفق خواهد شد.

وی خطاب به مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: مسئولیتی که بر عهده شما قرار داده شده بسیار مهم و اثرگذار است. این فضلی الهی است که توفیق خدمتگذاری به شما داده شده است؛ لذا باید قدر این فرصت را بدانید.   

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که مرکز خدمات درپی هدفمندسازی خدمات خود می باشد خاطرنشان ساخت: مرکز خدمات حوزه های علمیه، با روحانیت تنها به عنوان یک صنف تعامل نمی‌کند؛ بلکه نهادی است برای ارائه خدمات به روحانیون تا با دغدغه کمتری به خدمت به دین و انجام رسالت حوزوی بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha