جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مجید امامی

حوزه/ رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران از مراسم اختتامیه دومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی در دوشنبه هفته آینده در دانشگاه امام صادق(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیدمجید امامی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی تمدن نوین اسلامی در مجتمع فرهنگی 313 مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: مجموعه ای از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراكز علمی كشور سالانه در يک هفته بيشترين فعاليت های علمی و ترويجی را در خصوص اشاعه مطالعات در حوزه تمدن نوين اسلامی انجام ميدهند كه از این هفته به عنوان هفته نوين تمدن اسلامی نام برده می شود.

وی افزود: افتتاحيه این هفته در سال گذشته در مسجد مقدس جمكران و امسال در يكي ديگر از نهادها و همچنين مراسم اختتاميه نيز سال گذشته در دانشگاه علامه برگزار شد و امسال در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود كه بين مراسم افتتاحيه و اختتاميه دستگاه ها فعاليت های تخصصي و ترويجي خاصي را انجام مي دهند.

مدير بنياد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمكران تصريح كرد: توجه به موضوع تمدن نوین اسلامی علاوه بر آنکه یک مقوله علمی است، به عنوان یک موضوع ارزشی و به اعتقاد ما یکی از نیازهای قطعی و ضروری امروز جامعه و جهان مورد توجه قرار گرفته است و سابقه این موضوع برگرفته از تبیین اهداف و نقشه راه انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری می باشد.

امامی ادامه داد: در سال 1379 تبیین جامعی از پیمایش مسیر انقلاب اسلامی تا رسیدن به نقطه آرمانی آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت که این تبیین از سوی معظم له در فرایندی 5 مرحله ای توصیف گردید.

دبیر این نشست علمی بیان داشت: در این پنج مرحله؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی که نهایتا از سوی ایشان تحت عنوان تمدن نوین اسلامی نامگذاری شد، به عنوان نقشه راه جمهوری اسلامی ارائه گردید.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته این فرایند به دفعات و شکل های مختلف در سخنرانی های مختلف رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و اجزا، مولفه ها و شاخص های هریک از این مراحل که هر یک بر دیگری ترتب دارند و تا هر کدام از این مراحل محقق نشود، مرحله بعد قابلیت تحقق پیدا نمی کند، تبیین گردید و ما بسیار متاسفیم که بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به این موضوع به عنوان یک راه حل و الگوی انقلاب اسلامی برای جامعه بشری، آنچنان که باید در سطح مراکز علمی و جامعه پرداخته نشده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha