شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید گمنام

حوزه/ مردم شهرستان های یزد، تفت، میبد، مهریز و خاتم از دیار دارالعباده، در روزهای پایانی ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، در تشییع پیکرهای چهار شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، از ابتدای ایام فاطمیه و دهه اول این ایام،  استان دارالعباده یزد رنگ و بوی فاطمی گرفت و هر کوی و برزن با سیاهپوش کردن مساجد،تکایا، حسینیه ها و معابر در غم شهادت حضرت زهرا(س) به سوگ نشستند و سخنرانان و مداحان در رثای حضرت فاطمه(س) و عصاره هستی به ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت(علیهم السلام) می پردازند.

براساس این گزارش، اوج مراسم ایام فاطمیه در استان درالعباده یزد ورود چهار شهید گمنام در دهه دوم فاطمیه از یکشنبه هفته جاری بود که مراسم استقبال ابتدا با حضور مردم و مسئولان از فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد آغاز شد و پس از برگزاری مراسم وداع با شهدا در یزد، شهرستان های میبد، تفت و خاتم میزبان این شهدا بودند.

این گزارش می افزاید: روز گذشته شهرستان تفت پس از استقبال باشکوه از شهید گمنام و برگزاری مراسم گوناگون وداع با شهید و با حضور اقشار مردم، روز گذشته یک شهید گمنام در میان تشییع باشکوه سوگواران فاطمی در دانشگاه شهید مطهری شهر تفت ارام گرفت.

صبح امروز چهارشنبه در حالی که یک روز به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) باقی مانده است مردم شهید پرور میبد نیز پس از برگزاری دو روز مراسم وداع با شهید گمنام، پیکر پرپر یک شهید گمنام را تا دانشگاه آیت الله حائری این شهر تشییع کردند.

مردم شهرستان مهریز نیز امروز در مسیر عبور شهید گمنام (به سمت شهرستان خاتم) میزبان پیکر یک شهید گمنام بودند و مراسم وداع با این شهید را برگزار کردند.

فردا مردم شهرستان خاتم و مرکز این شهرستان(مروست) همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره(س) مراسم تشییع دو شهید گمنام را برگزار می کنند و این دوشهید معظم در حسینیه مرکزی مروست ارام می گیرند.

برپایه این گزارش، در استان یزد تاکنون 144 شهید گمنام به خاک سپرده شده‌اند که با حضور شهدای جدید، آمار آنها به 148 شهید گمنام می‌رسد و استان یزد بالغ بر 3 هزار و 800 شهید در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده که پیکر 120 تن از آنها هنوز به استان بازنگشته است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha