شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ باید واقع بینانه با دین الهی برخورد کنیم و اگر بخواهیم دین خدا و رسول خدا را یاری کنیم باید در صورت نیاز، جهاد کنیم؛ برخی در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ایشان می گفتند نمی شود به قدرتمندان کار نداشته باشید و جنگ به راه نیندازید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: یکی از عجیب ترین تعالیم دینی ما از این جهت که کمتر ذکر آن به میان می آید بحث نصرت دین خدا و ولی خداست.

وی ادامه داد: ما مومن می شویم که ولی خدا را نصرت کنیم نه اینکه صرفا آدم خوبی باشیم و سلسله ای از احکام و دستورات الهی را انجام دهیم و دیگر هیچ. یکی از اهداف ارسال رسولان، نصرت دین خدا و نصرت ولی خدا است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره بهانه ای برای آزمون مردم در مورد نصرت دین خدا بوده و هستند، بیان کرد: جهاد یک تصادف نیست و از دل چنین ماجرایی بیرون می آید. جهاد یک سنت الهی است و امتحان اصلی دین خداست و اگر عافیت طلبانه بخواهیم ایمان بیاوریم و معتقد شویم نمی شود؛ اگر نخواهیم در کارزار از ولی خدا دفاع کنیم و هزینه دهیم نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در ادامه به مصادیق تاریخی عافیت طلبی اشاره کرد و ادامه داد: باید واقع بینانه با دین برخورد کنیم و اگر بخواهیم دین خدا و رسول خدا را یاری کنیم باید در صورت نیاز، جهاد کنیم؛ برخی در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ایشان می گفتند نمی شود به قدرتمندان کار نداشته باشید و جنگ به راه نیندازید؟

وی تاکید کرد: رسولان برای نجات بشر مبعوث شدند و نخستین مانع برای تحقق این هدف قدرتمندان و ستمگران بودند و ابتدا باید آنها را از سر راه مردم برمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در رابطه با یهودیان مدینه قانونی مترقی برای حفظ حقوق این اقلیت وضع کردند، ابراز کرد: ایشان با کافران کاری نداشتند و مواجهه شان با کافرانی بود که به دنبال قدرت بوده و سد راه نجات بشریت می شدند و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز همین رویه را خواهند داشت و کاری با کافران و گناهکاران نخواهند داشت و فقط با کفاری که مانع تشکیل حکومت عدل جهانی خواهند شد رویارویی خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در پایان گفت: چالشی که اولیاء خدا ایجاد می کنند برای نصرت طلبی، چالشی سنگین است، ولی خدا کمک می خواهد، دشمنان مردم علیه ایشان جنگ به راه خواهند انداخت و ایشان نیازمند یاوری است. اگر به امام زمان(علیه السلام) ایمان بیاورید باید عوارض آن را نیز بدهید، به سختی خواهید افتاد و آزموده خواهید شد و باید همواره از خدای متعال بخواهید که شما را کمک کنند از این آزمون ها سربلند بیرون آمده و در زمره یاران راستین حضرت قرار بگیرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha