شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ مراسم تقدیر از پژوهشگران مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در  مراسم تقدیر از پژوهشگران و اساتید مرکز مطالعات  و پاسخ‌گویی به شبهات با اشاره به ضرورت امر پاسخ‌گویی گفت: پاسخ‌گویی به شبهات در حوزه علمیه کار بسیار مهم، دقیق و ظریفی است که  این مجموعه و پژوهشگران آن از عهده این امر برآمده است.

وی افزود: در مدت قریب به 6 سال فعالیت درمدیریت حوزه علمیه استان قم، شاهد چالش‌هایی در برخی از مراکز بوده‌ایم که الحمدلله این مرکز در حالی که در امر مهم پاسخگویی به شبهات فعالیت می‌کند با هیچ مشکلی در هیچ زمینه‌ای روبرو نشده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به محصولات و سایت فعال این مرکز گفت: پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات و مجموعه فعالیت‌های این مرکز به گوش دنیای اسلام رسیده است که بنده نیز به سایت این مرکز مراجعه و از محتوای غنی آن استفاده می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال افزود: این مرکز در بعضی امور که احساس می کند در جامعه مهم است بدون اینکه شبهه‌ای مطرح شده باشد خودش ورود می‌کند و مسائل را تبیین می نماید کار بسیار ارزشمند و مهمی است. 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلاموالمسلمین رضایی مهر رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه ضمن خوش‌آمدگویی، بخشی از اولویت‌های امر پژوهش را تبیین نمود.

وی در خصوص ضرورت مطالعات پژوهش محور ابراز داشت: علاوه بر اینکه باید مطالعات پژوهش محور باشند، اولویت در فعالیت های پژوهشی بر پژوهش‌های سازمانی و جمعی است، چرا که پژوهش‌های شخصی هرچند مفید و امر مبارک و بزرگی است؛ اما مبتنی بر تجربه شخصی است؛ لکن در پژوهش های جمعی مزایای خاص خود را دارد که نباید از آن غافل شد.

استاد حوزه افزود: نیاز سنجی در گزینش موضوعات پژوهشی از باید‌های امر پژوهش است که باید به آن اهتمام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر به بعضی از آسیب‌های  پژوهشی به مواردی همچون: کلیشه‌ای و تکراری بودن ،سطحی نگری در تحقیقات، کپی کاری اشاره نمود.

وی گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی مرکز در سال جاری را  بیان نمود. 

گفتنی است: در خاتمه از پژوهشگران، اساتید و محققین مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم تقدیر شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha