شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره) ـ آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: نظریه وحدت امت اسلام صرفاً یک شعار سیاسی و یا مصلحت اجتماعی صرف نیست، بلکه این نظریه اساس و بنیان تمدن نوین اسلامی را تبیین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، عصر امروز در اولین مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره) که در  سالن همایش شهید موستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت مقام علمی آاین عالم فقید، اظهار داشت: ایشان پیشتاز تقریب و وحدت در جهان اسلام بود.

وی با بیان این که تقریب و وحدت امت اسلام، از مهترین رسالت های انبیاء در طول تاریخ بوده است، گفت: انبیاء در طول تاریخ، دو مأموریت بزرگ داشته اند؛ ماموریت اول اقامه دین و دومین مأموریت یکپارچه سازی جامعه دینی و جوامع بشری تحت لوای پرچ دین بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که اسلام حقیقی آن است که امت واحده اسلام را به صورت یکپارچه و حول محور اهداف مشترک گرد هم می آورد، افزود: هم اکنون مهترین خطری که جوامع دینی و جهان اسلام را تهدید می کند خط اختلاف است.

آیت الله اراکی افزود: آنچه جامعه را از مبانی اسلامی دور می کند تفرقه است و مع الأسف، منبع این اختلافات، در مواردی علمای امت اسلام می باشند؛ البته خدا را شکر، از علمای همین امت اسلام هستند بزرگانی که دغدغه دین و انسجام و یکپارچگی امت واحده را دارند.

وی با بیان اینکه تفرقه و اختلاف، مهترین عامل چند دستگی در جوامع دینی است، گفت: با توجه به دسیسه دشمنان در ایجاد اختلاف بین امت جهان اسلام، باید مسئله احیای دین و بازگشت به اسلام، مورد توجه همه علمای امت جهان اسلام باشد.

دبیر کل مجمع تقریب با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، به نقش آن در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی انرژی نهفته جوامع اسلامی را به جریانی فعال، پویا و زنده تبدیل کرد، ولی اصلی ترین شرط دستیابی جنبش های اسلامی به اهداف‌شان، حفظ وحدت و اتحاد امت اسلامی است.

آیت الله اراکی افزود: در رأس این نهضت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و دارند و علمای دیگر همچون آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره) در این مسیر نقش آفرین بودند؛ البته یاد و نام همه بزرگان در جهان اسلام  ماندگار خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظریه وحدت گفت: نظریه وحدت صرفاً یک شعار سیاسی و یا مصلحت اجتماعی صرف نیست، بلکه این نظریه اساس و بنیان تمدن نوین اسلامی را تبیین می کند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha