شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آثار و برکات دستگیری از نیازمندان گفت: بهتر است در ایام نوروز به یاری نیازمندان و فقرا بشتابیم و با اهدا هدیه و رفع نیازها، آنان را خوشحال کنیم و برای مثال اگر به فکر خوشی و شادی خانواده خود در روز ۱۳ فروردین هستیم، به نیازمندان نیز کمک کنیم تا روز خوشی را سپری کنند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ۱۳ فروردین که به نام روز طبیعت نامگذاری شده و در این روز بسیاری مردم در مکان های تفریحی حاضر می شوند، اظهار داشت: اصولا ایام نوروز برای نشاط و خوشی مردم و دوری از غم و غصه است، تا از حال یکدیگر با خبر شویم.

وی با بیان این که رسیدگی به فقرا و نیازمندان، از بهترین اعمال در ایام شادی همچون عید نوروز است، گفت: بهتر است در این ایام به یاری نیازمندان و فقرا بشتابیم و با اهدا هدیه و رفع نیازها، آنان را خوشحال کنیم و برای مثال اگر به فکر خوشی و شادی خانواده خود در روز ۱۳ فروردین هستیم، به نیازمندان نیز کمک کنیم تا روز خوشی را سپری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه از ویژگی‌های نوروز این است که در دل، نسبت به قیامت حزن داشته باشیم، اما خوشحالی و شادی در سیمای‌مان آشکار باشد، خاطرنشان کرد: عید نوروز از سنت‌ها است و سنت‌های حسنه مانند نوروز را بایستی قدر بدانیم؛ اصولا ایام عید نوروز بهترین فرصت برای انجام فریضه ارزشمند صله‌رحم است که شایسته است مردم به انجام این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: صله‌رحم سفارش ائمه اطهار(ع) و مایه برکت زندگی است و ایام نوروز نیز بهترین فرصت برای انجام این سنت حسنه اسلامی و نیز گره‌گشایی از کار خلق به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر ضرورت ترویج و ارج نهادن سنت‌های حسنه ایام نوروز همچون دیدوبازدید تأکید کرد و گفت: صله ارحام مورد تأکید دین اسلام است و موجب نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و گسترش محبت و همدلی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ص) دراین‌باره می‌فرماید خداوند در این روز از بندگان پیمان گرفت که او را بپرستند، شرک نورزند و از پیامبران و امامان تبعیت کنند، اظهار داشت: روایت‌های فراوانی برکنار گذاردن کدورت‌ها، محبت کردن به یکدیگر در نوروز از زبان اهل‌بیت (ع) رسیده و تأکید شده که مسلمانان به همدیگر محبت کنند تا دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان نااُمید شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha