شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)خراسان جنوبی، با بیان این که سبک زندگی اسلامی انسان سازاست، گفت: امروزه دشمنان اسلام با ترویج زندگی غربی مردم را به سمت عقائدشان می برند.

خانم خدیجه آبدار، در گفت  و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص ضرورت تبیین شیوه های سبک زندگی اسلامی توسط حوزویان، اظهار کرد: دین مبین اسلام در راستای رسیدن انسان ها به کمال، برای همه امور زندگی آنان حرف هایی برای گفتن دارد.

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی، عبودیت است، تصریح کرد: این عبودیت بر اساس فرمایش امام صادق(ع) بر چهار اصل برخورد با خدا، برخورد با خود، برخورد با خلق و برخورد با دنیا استوار است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) خراسان جنوبی، با اشاره به این که در سخنان رهبر معظم انقلاب، بارها به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره شده است، تصریح کرد: بدون شک سبک زندگی افراد، بر مبنای اهداف افراد از زندگی مشخص می شود.

وی طرح مسئله سبک زندگی از سوی مقام عظمای ولایت را، نشانه اقتدار نظام دانست و یادآور شد: رعایت حقوق متقابل زن و شوهر، یکی از موضوعاتی است که ایشان در قالب سبک زندگی اسلامی ایرانی مطرح نموده اند.

  آبدار ضمن اشاره به این که ما در خصوص سبک زندگی در آموزه های دینی خویش، مطالب فراوانی داریم، متذکر شد: آنچه مسلم است، این که آموزه های دینی ما بیگانه از سبک زندگی نیستند.

وی با بیان این که ترویج سبک زندگی غربی یکی از عوامل مهم تزلزل خانواده به حساب می آید، افزود: جنگ نرم امروز، سخت تر از جنگ سرد دیروز است، چرا که هدف اصلی جنگ نرم، جداسازی شیعه از مسیر اعتقادی به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران خوسف خراسان جنوبی با تاکید بر این که امروزه دشمن با تمام توان درصدد ضربه زدن به نهاد مقدس خانواده است، عنوان کرد: طلاب و روحانیون به عنوان شخصیت های تاثیرگذار جامعه، بایستی سرفصل های زندگی اسلامی ایرانی را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب استخراج کرده و مروج آن در جامعه باشند.

وی با اشاره به این که در تعطیلات نوروز، طلاب زیادی در بقاع متبرکه به صورت چهره به چهره به بیان معارف دین می پردازند، اذعان داشت: انتظار می رود که بیان روش  های سبک زندگی اسلامی، جزء مهمترین برنامه های این عزیزان در این ایام باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha