شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخیریه از طرح حمایتی از مبلغان اوقاف در ایام نوروز در استان های مختلف کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شعبانی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه طرح آرامش بهاری در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) گفت: طرح آرامش بهاری یک طرح ویژه در سازمان اوقاف است.

وی افزود: سال 1389 اولین مرحله برگزاری این طرح در امامزاده صالح تهران برگزار شد که در این راستا این سازمان طرح موفق آرامش بهاری را در کشور اجرا کرد، در سال 93، این طرح در 500 امامزاده برگزارشد و در سال قبل این طرح دربیش از 800 امامزاده ادامه یافت.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف بیان کرد: در جنگ نظامی سخت افزاری که علیه ما رواداشته شد سربازان و رزمندگان ما جان خود را گذاشتند تا دین و کشور ما ایمن بماند، ولی امروز در جنگ نرم فرهنگی، طلاب و فعالان فرهنگی فرماندهان این جنگ هستند.

وی گفت: کسانی که در جنگ سخت شهید می شوند همیشه با افتخار از آنها یاد می شود، ولی این شرایط و این تجلیل باید از رزمندگان جنگ نرم نیز انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهارکرد: امام فرمودند،‌امامزادگان باید ملجائی باشند که مردم در این مکان ها  آرامش بگیرند و رهبری نیز در این زمینه تاکیدات عظیمی دارند؛ سال قبل 1005 مبلغ از قم به سراسر کشور اعزام شدند و بیش از این تعداد روحانیون مستقر نیز به اجرای طرح های تبلیغی در کشور کمک کردند.

وی افزود: در زمان غیبت امام عصر(عج) در نیابت این جایگاه ولی فقیه قرار دارند؛ ما معتقد هستیم که ولی فقیه،‌نایب امام زمان(عج) است و به همین دلیل باید سعی کنیم که از ایشان تبعیت کامل کنیم.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند،‌ امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در همین راستا همه ما باید به میدان بیایم و از سخن و فرمان ایشان تبعیت کامل کنیم.

وی گفت: سال قبل بیش از 50 میلیون نفر بار، بازدید و زیارت از امامزادگان کشور ثبت شده است؛ ریاست اوقاف نیز امسال دستور حمایت از مبلغان را در استان های کشور صادر کرده است، زیرا مردم روحانیت را امین خود می دانند و باید از آنها حمایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha