شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با اشاره به این که رأی سال ۵۸ مردم ایران به استقرار نظام جمهوری اسلامی در این کشور، هر سال تکرار می‌شود، گفت: حضور مقتدرانه و مظلومانه‌ی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک ایران اسلامی، و بعد از آن، در طول سال‌های پس از انقلاب تا کنون که با حضور در پای صندوق‌های رأی، راه‌پیمایی‌های روز جهانی قدس و ۲۲ بهمن و ...، در حقیقت رأیِ آری به جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با تبریک فرارسیدن روز 12 فروردین که به مناسبت رأی مردم ایران به استقرار نظام جمهوری اسلامی در سال 58 به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، به اثرگزاری نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی پرداخت، و اظهار داشت: آنچه در 12 فروردین 1358 در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد یک رویداد کاملاً بدیع، نو و بی‌سابقه در نظام‌های دموکراسی جهانی بود.

وی افزود: معمولاً وقتی انقلاب و دگرگونی در کشوری رخ می‌دهد، غالباً در قالب کودتای نظامی است، و به دنبال این کودتا، آن کشور سال‌ها گرفتار حکمرانی فرماندهان نظامی و کسانی است که با زور و استبداد به قدرت رسیده‌اند و بدیهی است هیچ‌وقت زیر بار انتخابات مردمی نخواهند رفت.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: آنچه در انقلاب اسلامی مردم ایران اتفاق افتاد، با آنچه در انقلاب‌های دیگر کشورها رخ می‌داد، کاملاً متفاوت بود، زیرا انقلاب ایران، انقلاب کودتای نظامی و یا انقلاب حزب و گروه و جناح خاص نبود، بلکه انقلاب مردم و انقلاب فطرت‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق، با بیان این که انقلاب ایران، انقلاب فطرت خداخواهی مردم بود، عنوان داشت: امام بزرگوار و علمای عزیز ما فطرت خداخواهی را در مردم احیاء کردند و حضور مردم در انتخابات روز 12 فروردین 58 و این که باید به اصل نظام یعنی جمهوری اسلامی یکی از دو رأی، آری یا نه؟ را می‌دادند، بسیار مهم بود که در نهایت، بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری و مثبت دادند؛ آنچه که دنیاطلبان و مستکبرین جهانی را به هم ریخت، این بود که مردم با همه‌ی وجود پای صحنه انقلاب آمدند و نظام اسلامی را با جان و دل انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به این که رأی مردم به جمهوری اسلامی هر سال در کشور تکرار می‌شود، گفت: حضور مقتدرانه و مظلومانه‌ی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک ایران اسلامی، و بعد از آن، در طول سال‌های پس از انقلاب تا کنون که با حضور در پای صندوق‌های رأی، راه‌پیمایی‌های روز جهانی قدس و 22 بهمن و ...، در حقیقت رأیِ آری به جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق با اشاره به تأثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی بر مناسبات و رویدادهای بین‌المللی، تصریح کرد: همه سیاستمداران منصف دنیا به این واقعیت تاکید دارند که جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در تحولات خاورمیانه و جهان دارد؛ و بهترین شاهد این مطلب نقش اثرگذار و مثبت ایران در تحولاتی میدانی سوریه و عراق است که با وجود همه حمایت‌های دولت‌های مستکبر غربی و برخی دولت‌های مرتجع عربی از تروریست‌ها، آن‌ها به دلیل تیزبینی و مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی یادآور شد: بنا بر این نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل، با احیاء روحیه عدالت خواهی و آزاد اندیشی، توانسته است تأثیرگذاری مهمی در افکار عمومی انسان‌ها داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به برخی مشکلات و موانع در مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور، عنوان داشت: چنانچه در این بخش‌ها احساس می‌شود موفقیت کمی حاصل شده و پیشرفت قابل توجهی نداشته‌ایم، این به خاطر نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه این ضعف‌ها از کم کاری و اشتباهات مدیریتی مسئولین است.

وی افزود: به عنوان مثال بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، آنچنان که باید و شاید مورد توجه واقع نشده است؛ گاهاً مسئولین ما در مقام سخن برخی حرف‌ها را بیان می‌کنند و اقداماتی هم انجام داده‌اند ولی آن طور که مورد انتظار بود، فعالیت اثرگذار و مهمی در عرصه اقتصادی صورت نگرفته است؛ و به بهانه جذب سرمایه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشورهای خارجی را در کشور راه اندازی می‌کنند، و یا روز به روز بر واردات افزوده می‌شود، در حالی که بسیاری از کارخانه‌های تولیدی ما در حال تعطیلی کامل قرار گرفته‌اند و همه این‌ها با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حجت‌الاسلام رحیمی صادق در پایان با اشاره به معنای جمهوریت و اسلامیت، خطاب به طلاب گفت: جمهوریت یعنی توجه به خواسته واقعی مردم، و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یعنی خدمات اجتماعی؛ یعنی روحانیت باید همواره در کنار مردم باشد، درد مردم را ببیند و به صورت خیلی جدی، مستدل و منطقی خواسته‌ها و نیازهای مردم را تأمین کند.

وی افزود: در کنار جمهوریت، بحث اسلامیت است؛ یعنی توجه به ارزش‌ها و مبانی دینی؛ و طلاب باید این موضوع را نیز به خوبی تبیین کنند که به هیچ‌وجه جمهوریت یعنی مردم و اسلامیت یعنی خداخواهی با هم در تنافی نیستند، زیرا از نگاه دین، همه‌ی مردم بندگان خدایند و خدمت به آن‌ها بالاترین عبادت‌ها است.

 42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha