جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران اصفهان

حوزه/ پژوهشگر عرصه دینی با اشاره به اینکه قلب خالی از حکمت، قلب مرده است، گفت: حکمت خیر کثیری است که انسان را زنده می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حسین مرتضوی پناه، ا، صبح امروز در  نشست اخلاقی که با عنوان فضایل و اهمیت حکمت با حضور اساتید و کادر در مدرسه علمیه حضرت حکیمه(س) سپاهان شهر برگزار شد، اظهار کرد: حکمت،  کلامی است که از گوش مستمع تجاوز و به قلبش می‌رسد، یک قوا که خدا در وجود انسان قرار داد که با الهامات الهی از وسوسه های شیطان جدا می‌شود.

وی فضایل حکمت را بیان کرد و گفت: آدمی که خدا به آن حکمت بدهد به مقام نبوت می‌رسد و خدا به هر کس حکمت بدهد خیر کثیر نیز عطا می کند و قلبی که از حکمت خالی است، قلب مرده است.

این کارشناس علوم دینی  تصریح کرد: اولین چیزی که به حکمت کمک می‌کند مراقبت از چشم است و انسان با چشم خود می‌توانند در چهار مورد تجارت کرد، با چشم ببیند، چشم بپوشند، از آن بیداری بکشند، اشک ریختن برای اهل البیت(ع) که اشک ریختن برای سیدالشهدا یکی از راه های رسیدن به حکمت ناب می‌باشد.

مرتضوی پناه، راه دوم را کف السان دانست و گفت: کسی که دهانش را ببندد به او حکمت می‌دهند.

وی در پایان راه سوم و چهارم را بیان کرد و گفت: لقمه خود را خیلی مراقبت کنید که در تحقق این امر مهم بوده،  کارهایی که به انسان ربطی ندارد و  تجسس در کار دیگران را ترک کرده چرا که طرف مقابل را به دروغ می‌کشاند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha