شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد

حوزه / حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه نسبت به عمل به قرآن کوتاهی شده است، گفت: قرآن محور وحدت و دوستی است و باید در جامعه نسبت به این موهبت الهی توجهات بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام خلیل سلطانی، شامگاه یک شنبه در آئین افتتاحیه سلسله مباحث تفسیری «قرآن در زندگی» که در فرهنگسرای شهرداری استان برگزار شد با بیان اینکه طرح ریزی این برنامه با هدف انس بیشتر خانواده های شهر دارالعباده یزد با قران بوده است گفت: ان شاءالله این برنامه بتواند ما را به اهداف مورد نظر خود برساند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به اینکه این مراسم افتتاحیه به عنوان اولین جلسه از این مباحث می باشد، افزود: سلسه مباحث تفسیری قرآن کریم هر هفته یک شنبه ها در فرهنگسرای شهرداری با دعوت از اساتید این مبحث برگزار خواهد شد.

وی این برنامه را عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر افرادی که برای حضور در برنامه های سلسله مباحث تفسیری قرآن در زندگی ثبت نام کرده اند، اقشار مختلف مردم نیز می توانند در برنامه ها شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، تعداد ثبت نام کنندگان در این سلسله مباحث تفسیری را بیش 80 نفر اعلام و اظهار کرد: ان شاءالله با تبلیغات بسیاری خوبی که در این زمینه صورت گرفته است شاهد حضور افراد بیشتری در برنامه باشیم و اینکه افرادی که هر هفته در این سلسله مباحث شرکت کنند در پایان دوره گواهی حضور در برنامه اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه نسبت به عمل به قرآن کوتاهی شده است، افزود: قرآن محور وحدت و دوستی است و باید در جامعه نسبت به این موهبت الهی توجهات بیشتری شود.

وی تصریح کرد: یکی از فلسفه های وجوب نماز، فراموش نکردن قرآن است پس اهمیت تلاوت قرآن بسیار زیاد است از این رو در قرآن نیز آمده که هرچه می توانید از قرآن بخوانید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد خاطر نشان کرد: قرآن به عنوان کتاب هدایت انسان، نقش اساسی در جهت دهی و تحدید امیدهای آدمی دارد. در قرآن و روایات، امیدواری و مطلوب اندیشی با اهمیت فراوان مورد توجه قرار گرفته و تبیین راهکارهای امیدبخش با استفاده از آموزه های دینی برای انسان معاصر که در کشاکش ناملایمات زندگی با مشکلات متعددی روبرو است، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. بدون تردید این راهکارها، پویایی، حرکت و نشاط فرد و جامعه را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام سلطانی در پایان اظهار داشت: با توجه به این که دربارۀ امید، در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد، مفسران شیعه و اهل سنت در تفاسیر قرآن، به توضیح و تبیین این آیات پرداخته اند و در میان کتب و مقالات و سایر پژوهش ها نیز مطالبی درباره امید با استفاده از آیات قرآن منتشر شده است. این مسائل نشان از اهمیت انس با قرآن در زندگی هر فردی می باشد و مهمتر از همه این است که فرد مسلمان بایستی آموزه های دینی و قرآنی را در زندگی خود داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha