شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله صالحی

حوزه/ شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در پیامی، ارتحال عالم و استاد گرانمایه مرحـوم آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی(ره) را تسلیت گفتند.

شورای عالی و مدیریت «حوزه» علمیه خراسان در پیامی، با تسلیت ارتحال عالم و استاد گرانمایه مرحـوم آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی(ره)، آورده است: با کمال تاسف ارتحال‌ این عالم‌ رباني‌، مدرس خستگی ناپذیر، آیت الله حاج سیدحسن صالحی( مدرس صالح)، استاد برجسته و فرهیخته حوزه علمیه خراسان موجب تاثر و تالم شدید گردید. 

 در ادامه این پیام آمده است:  در فرهنگ قرآني، علم و حکمت هديه اي الهي است که خداوند آن را به برخي از بندگان خود عطا مي کند. از افتخارات ما مسلمانان آن است که در نخستين آيات الهي که به پيامبر اسلام (ص) وحي شد، سخن از خواندن، قلم، تعليم و تعلم بوده است . مرحوم آیت الله صالحی در این مسیر ارزشمند، گام نهادند که فرموده حضرت امام باقر(ع) :«عالم ينفع بعلمه، افضل من سبعين الف عابد» در زندگی آن مرحوم مصداقی کامل داشت.

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به سابقه کهن این حوزه و پرورش و تربیت عالمان بزرگی که از گذشته تا حال منشا خدمات و برکات والایی در جامعه اسلامی شده و کارنامه ای گرانبها از خود به جا گذاشته اند، آورده است: از همین رو می توان از عالمان معظم و استادان برجسته ازجمله این عالم عامل فرهیخته، آیت الله میرزا حسن صالحی و... به عنوان وزنه های گرانسگ در حوزه علمیه خراسان نام برد؛ عالمانی که این حوزه کهن مدیون آنهاست و امروز حوزویان از ثمره های علمی، تربیتی و اخلاقی شان بهره می برند.    

این پیام می افزاید: شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان به همین مناسبت، فقدان این عالم و استاد گرانمایه مرحـوم آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی (ره) را به پیشگـاه امام عصر(عج)، محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و مردم ولایت مدار خراسان به ویژه بیـت آن مرحوم تسلیت عرض می نماید و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بیت ایشان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد.

گفتنی است، مرحوم آیت الله سید میرزاحسن صالحی از اساتید پیشکسوت و برجسته حوزه علمیه خراسان بامداد امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۹۶ در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد دار فانی را وداع گفت و پیکر آن مرحوم فردا سه شنبه ۲۳ فروردین از محل مسجد کرامت تشییع و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می شود.

انتهای پبام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha