شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نواب در غنا

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاهی اسلامی در مرکز آفریقا که رئیس آن شیعه و معاونش مسیحی است، در واقع مصداق بارز تقریب میان ادیان و مذاهب است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در ادامه سفر خود به کشور غنا با حضور در دانشگاه اسلامی غنا و دیدار با رئیس و معاونین این مرکز علمی اظهارداشت: مزیت تقریبی این دانشگاه که با ریاست شیعی و معاون مسیحی اداره می‌گردد در کجای دنیا به این میزان تحمل و تعامل مناسب با ادیان مختلف در جهان وجود دارد.

عضو هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به کلیسای واتیکان افزود: آیا در واتیکان دانشگاهی وجود دارد که رئیس آن مسیحی باشد و معاون مسلمان یا شیعی داشته باشد؟

دبیر شورای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه ضمن ابراز مراتب خشنودی خود از جلسه با اساتید این دانشگاه بیان داشت: این تعامل، دوستی، همکاری و هم افزایی الگویی است که ما سالها برای رسیدن به آن بر روی کاغذها و سپس در کنگره ها و همایش های داخلی و بین المللی تلاش کرده‌ایم و امروز به فضل پروردگار در قلب آفریقا و در کشور غنا بر روی زمین آن را محقق شده می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: جنگ‌های مختلف چه ارمغانی برای بشر حاصل کرد جزء بی‌خانمان شدن میلیون‌ها انسان  بی دفاع و ما در ایران کماکان زخم‌خورده جنگ تحمیلی و مشکلات ناشی از آن هستیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را منادی وحدت ،صلح و آرامش در جهان دانست و بر لزوم برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام در دنیا تکیه کرد.

گفتنی است در این دیدار دکتر معارفی رئیس دانشگاه اسلامی غنا ضمن تشریح فعالیت‌های دانشگاه به اولویت‌های آموزشی دانشگاه و رشته‌های تحصیلی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha