شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اعتکاف به معنای اقبال­ پذیری است، تصریح کرد: اعتکاف در دوران جوانی دلدادگي و وابستگي است كه خط زندگي را در طول عمر مشخص مي‌كند و براي ميانسالان جهشي براي تحول در عرصه عبوديت به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آيت الله سيد احمد علم الهدي، ظهر امروز در جمع معتكفان مسجد جامع گوهرشاد با اشاره به جایگاه ویژه اعتکاف، گفت: در عبادات اعتكاف بايد خود را در برابر ذات اقدس الهي ديد،‌ پروردگاري که از رگ گردن به ما نزدیک­تر و بر تمام احوال ما آگاه است و اگر ما فاصله‌ای در این بین احساس می‌کنیم، از طرف خودمان بوده و باید تلاش کنیم تا آن را کم کنیم.

وي با اشاره به آيه 125 سوره بقره «وَ عَهِدْنَآ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّآئِفِینَ وَ الْعَکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ» تصريح كرد: پروردگار در اين آيه از حضرت ابراهیم(عليه‌السلام) مي‌خواهد که كعبه را برای «طواف کنندگان»، «معتكفان» و «رکوع­کنندگان و سجده­کنندگان» پاک و پاکیزه كند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، طواف را نمادي براي عبوديت برشمرد و تصريح كرد: طواف به معناي چرخش زندگي در هر سال است كه بايد با محوريت خداوند باشد.

آيت الله علم الهدي با بيان اينكه اعتكاف خلوتگاهي براي عبوديت خداوند است، تصريح كرد: پیشانی بر خاک ساييدن و به سجده افتادن، نهایت تواضع و فروتنی در مقابل خداوند است و به نوعي اظهار کوچکی در برابر بزرگ بي‌همتاست، لذا معتکفین باید در طول سال مرقب رفتار و گفتار خود باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha