شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بناری در نشست خبری همایش حوزه انقلابی

حوزه/ همایش حوزه انقلابی با عنوان « انتظار متقابل حوزه و نظام اسلامی»، ۳۱فروردین ماه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین بناری در نشست خبری همایش حوزه انقلابی  که در مرکز مدیرت حوزه علمیه خواهران برگزارشد، با بیان شاخصه های حوزه انقلابی خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه در بدو حیاط در خط مقدم دفاع از اسلام ناب قرار داشت این اوج حضور استمرار داشته و با وجود انقلاب قوت بخشید که امروز در تمامی عرصه های نظام اسلامی تجلی دارد.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی با اشاره به اهداف  برگزاری همایش حوزه انقلابی گفت: برگزاری این همایش به معنای این نیست که حوزه انقلابی نیست یا خلا هایی در آن وجود دارد؛ اما با توجه به این  که دشمنان اسلام در جهت تضعیف پایگاه های معنوی اسلام هستند؛ رهبر معظم انقلاب با تیزبینی خاص این هشدار را ارایه فرمودند که حوزه با همان بالندگی و نگاه بلند در عرصه های سیاسی فرهنگی اجتماعی و..  به عنوان مدافع انقلاب حضور موثر داشته باشد.

وی گفت: لبیک به ندای رهبری و تببین شاخصه های حوزه انقلابی و پیدا کردن به راهکارهای استمرار و تقویت بعد انقلابی حوزه و گفتمان سازی از جمله اهداف برگزاری همایش می باشد.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی گفت: همایش حوزه انقلابی در پنج محور فراخوان مقاله داشته که مجموعه غنی از تبیین شاخص های حوزه در دو جلد کتاب که یک جلد آن مجموعه 19 مقاله  است که در500 صفحه چاپ شده است و در کنار آن کتابی شامل،‌بیست مصاحبه از شخصیت های مطرح حوزه انجام شده که چاپ خواهد شده. و همچنین ویژه نامه حدود 40 صفحه از انعکاس دیدار مراجع و اخبار مربوط به همایش نیز تهیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بناری با اشاره به برگزاری همایش تصریح کرد: همایش حوزه انقلابی روز پنج شنبه 31 فروردین ماه در سالن مدرسه عالی دارالشفا با سخنرانی آیت الله خاتمی سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، برگزار می شود و همچنین از شخصیت انقلابی و حوزوی مرحوم آیت الله شرعی تقدیر خواهد شد و در پایان به ده مقاله برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در پایان افزود: حوزه باید گفتمان انقلاب اسلام ناب را به دنیا عرضه کند و این نیاز دارد حوزه با همین هویت انقلابی که به معنای سیره اهل بیت علیهم السلام است حرکت کند و در جهت تبیین این گفتمان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha