شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت افضل اعمال است، بر ضرورت ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: نماز یکی از واجبات دین اسلام است که همه ائمه اطهار(ع) اهتمام ویژه‌ای در برپایی این فریضه واجب الهی داشتند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نسبت به برپایی نماز بسیار تأکید شده است، افزود: اقامه نماز توسط بزرگان دین همواره الگویی برای یاران آن‌ها و پیروان دین اسلام بوده که تعابیر بسیار زیادی در زمینه اقامه نماز در زندگی همه ائمه در احادیث و روایات وجود دارد.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در برپایی نماز صحنه‌های شگفت‌انگیزی را خلق کردند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های جریان عاشورا برپایی و اقامه نماز از سوی امام حسین(ع) در ظهر عاشورا و در شرایط جنگ بود که با این حرکت به شیعیان و پیروان خود این پیام را دادند که در هر شرایطی اقامه نماز آن‌هم در اول وقت واجب است.

وی به آثار و برکات نماز نیز اشاره کرد و گفت: در احادیث و روایات ائمه معصومین(ع)؛ برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین ازجمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت بیان شده است.

حجت‌الاسلام رحمانی همچنین با بیان اینکه اهمیت دادن به نماز سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود، اظهار داشت: به‌درستی که نماز، نمازگزار را از زشتی‌ها و منکرات بازمی‌دارد و به‌سوی تعالی و معرفت سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نماز روحیه اخلاص انسان را نیز افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: گستردگی، عظمت، اهمیت و فواید نماز بسیار زیاد است که بدون شک اثرات سازنده این عبادت انسان‌ساز را باید با شیوه‌های خاص آن، به نسل امروز و آینده معرفی نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha