شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی مقدم فارس

حوزه/ امت اسلام باید بر محور قرآن کریم متحد شود، عنوان کرد:‌ در سایه اتحاد و همدلی می‌توانیم مقابل دشمنان ایستادگی و از هر گونه انحراف و کج‌روی جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در حاشیه برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان اینکه راهکارهای سعادت انسان در قرآن کریم نهفته است، اظهار کرد: راه رستگاری انسان در عمل به آیات قرآن کریم است به همین علت برگزاری مسابقات قرآن کریم پسندیده بود و توجه جوامع بشری به این کتاب الهی را افزایش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در قالب پنج بخش مختلف برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی از این بخش‌ها به طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام اختصاص دارد چرا که طلاب بر محور قرآن کریم برای سعادت جامعه بشری تلاش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: قاریان و حافظان قرآن کریم بر معارف وحدت‌ساز و انسان‌ساز آن اندیشه می‌کنند به همین علت می‌توانند این معارف را به بدنه جامعه منتقل کنند.

وی از انتخاب شعار «یک کتاب یک امت» ویژه نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام یاد کرد و گفت: این شعار به زیبایی انتخاب شده است چرا که ‌یکی از مطلوب‌ترین عملکردها برای تقویت وحدت اسلامی برگزاری برنامه‌های قرآن محور از جمله مسابقات قرآنی است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با تاکید بر اینکه امت اسلام باید بر محور قرآن کریم متحد شود، عنوان کرد:‌ در سایه اتحاد و همدلی می‌توانیم مقابل دشمنان ایستادگی و از هر گونه انحراف و کج‌روی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب می‌توانند از آموزه‌های قرآنی برای هدایت جامعه بشری استفاده کنند، مطرح کرد: آیات قرآن کریم نور هدایت‌بخش جامعه بشری است و در پرتو آن بسیاری از مشکلات رفع می‌شود به همین علت همگان باید نسبت به گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی مشارکت داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha