شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ کارشناس حوزوی گفت: مبلغان خواهر باید با ارائه الگویی مناسب به دختران جوان و ارتباطی صمیمانه با مادران، در ارائه الگوهای عملی تربیت اسلامی قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام حسن‌زاده لیله کوهی، در نشستی علمی تحت عنوان «نقش زنان در تربیت نسل منتظر امروز» که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان پلدختر برگزار شد، اظهار داشت: زنان، نقش پررنگی در تربیت نسلی مؤمن و پویا در جامعه دارند.

وی با بیان این که زنان می توانند اشاعه دهنده تربیت اخلاقی و آموزه های قرآنی در خانواده ها باشند، گفت: در منابع و متون دینی نسبت به تربیت اخلاقی و سالم تاکید ویژه ای شده است؛ همچنین در روایات رسیده از اهل بیت(ع) نیز، بر نقش تربیت فرزند در خانواده، برای ساختن جامعه ای سالم و صالح سفارش اکید شده است.

این کارشناس  حوزه با اشاره به اینکه اولین ویژگی برای تربیت نسلی مؤمن و منتظر، استفاده از الگوی صبر و مقاومت است، خاطر نشان کرد: با بهره گیری از عناصر صبر، علم و دانش قرآنی و ارائه الگویی مناسب، می توان در تربیت نسلی مؤمن و منتظر قدم برداشت.

حجت الاسلام حسن زاده لیله کوهی در ادامه، ناشکیبایی و کسالت را دو عاملی برشمرد و گفت: این دو عامل به عدم تربیت ایمانی در خانواده ها منجر می شود و در این خصوص خانواده ها باید نسبت به رفع این دو مشکل برای تربیت فرزندان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه خواهران مبلغ و طلاب علاوه بر نقش مادری باید در تربیت نسلی مومن و منتظر به مادران جامعه نیز یاریگر باشند گفت: مبلغان باید با ارائه الگویی مناسب به دختران جوان و ارتباطی صمیمانه با مادران در ارائه الگوهای عملی تربیت اسلامی قدم بردارند.

محقق حوزوی در پایان گفت: مبلغان باید در محورهای تبلیغی خود به مسائل اجتماعی از دیدگاه قرآنی از جمله تربیت اسلامی و تربیت نسلی منتظر توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha